Една от най-големите вериги зарядни станции в Европа Ionity обяви, че променя правилата за ползване на терминалите и тарифите си. Собствениците на електромобили вече няма да плащат еднократна такса за зареждане, която в момента е €1, а за количество електроенергия по €0.79 на киловатчас.

С прехода към новата методика зареждането на Nissan Leaf, например, ще струва повече от пълненето на резервоара на бензинов Volkswagen Golf.

В Калифорния показаха най-големия проблем на електромобилите ВИДЕО

Ionity е създадена от BMW Group, Daimler, Ford Motor и Volkswagen Group, а малко по-късно към проекта се присъединява и Hyundai. В момента това е една от най-бързо развиващите се вериги със зарядни станции в 20 държави. Тази година броят им ще нарасне до 400.

След въвеждането на новия ценоразпис зареждането на Nissan Leaf с 62-киловатчасова батерия ще излиза на собственика €49. За същата сума може да се напълни 35-литровият резервоар на Golf с 1.4-литров бензинов двигател. Японският електромобил обаче може да измине само 385 км с едно зареждане, докато обсегът на "фолксвагена" е почти 600 км.

"Уилсън","Хени-Киловат" и другите класически електромобили СНИМКИ

От Ionity коментират, че новата система за ценообразуване е "по-прозрачна" и "икономически жизнеспособна". Представители на веригата напомнят също, че предлагат на клиентите си абонаментна услуга, която предоставя преференциални условия за зареждане.