Ако през седмицата ви трябва малка кола за придвижване в градския трафик, а през уикенда обичате да ходите на ски или на излет в планината, има само един автомобил, който идеално ще пасне на потребностите ви и това е Fiat Panda 4х4, съобщава „Монитор”.
Моделът е с компактна дължина от 3,69 м, но в същото време е с висока проходимост и задвижване на четирите колела, благодарение на което изкачва стръмни нагорнища и се катери като алпинист по заснежените пътища към планинските върхове. За своята над 30-годишна история компактният и достъпен модел на Fiat вече е станал култов. За първи път Panda 4x4 се появява през 1983 г. Третото поколение на модела продължава традицията на марката да предлага малък автомобил със задвижване 4х4.<br /> <br /> Новата Panda 4x4 запазва фирмения силует с леко прекъсване на страничната линия над задните малки прозорчета. В дизайна преобладават плавните линии и раздутите форми. Предницата изглежда много интересно - овалните фарове на хечбек са комбинирани с тясната радиаторна решетка и широкия отвор за приток на въздух в бронята. Все пак има и мускулести разширени арки на калниците. Стилът на задната част е по-дискретен, с доста лаконична пета врата и светлини в стойките на покрива. Въпреки това някои детайли позволяват на Panda 4x4 да се отличи от стандартната модификация. Отпред и отзад се забелязват сребристи защитни лайсни. Долната част на каросерията и вратите са покрити с черни пластмасови капаци. По този начин хечбекът прилича повече на всъдеход. Освен това той е оборудван с 15-цолови лети джанти, а пътният просвет е увеличен до 160 мм. <br /> <br /> Моделът леко е пораснал, но все още е малък градски автомобил.<br /> <br /> В салона на Panda 4x4 е използван специален двуцветен плат и пластмаса на предния панел също в два тона. Тук присъстват и черни лакирани елементи. Воланът е с три лъча, като на страничните се намират бутоните за дистанционно управление на музикалната система. На екрана между циферблатите на скоростомера и оборотомера е бордовият компютър. Централният панел изглежда доста оригинално, а блокът на климатичната инсталация наподобява две осмици. Лостът на скоростната кутия е поставен високо на централната конзола, така че да е под ръката на водача. В близост до него са бутоните на електрически прозорци. В интериора има много отделения за малки вещи. <br /> <br /> Над жабката е предвиден удобен рафт, има и ниши в централната конзола и джобовете на вратите. Предните седалки са поставени доста високо, което подобрява видимостта. Кормилната колона се регулира само по височина, но затова пък може да се промени мястото на седалката на водача, като интервалът на регулиране е 6 см. Седалките са доста солидни, като облегалките на първия ред са малко по-тънки, отколкото преди, но благодарение на това и на междуосието от 2,30 м пространството за краката на пътниците отзад е нараснало с 2 см. Ако това не е достатъчно, можете да преместите седалките на втория ред назад, тъй като те се коригират хоризонтално. В зависимост от тяхното положение обемът на багажника варира от 225 до 260 л.<br /> <br /> Ако сгънете облегалките, ще имате на разположение отделение с обем 870 л. Версията 4х4 е позиционирана на върха в гамата на Panda и затова тя е доста добре оборудвана.<br /> <br /> За задвижването на Fiat Panda 4x4 се използва 1,3-литров турбодизелов двигател MultiJet тип Common-Rail с мощност от 75 к.с. и 190 Нм максимален въртящ момент. Агрегатът е съчетан с 5-степенна ръчна скоростна кутия и демонстрира завидна тяга още от 1500 об./мин, като се ускорява пъргаво в градски условия. Не толкова динамична е Panda 4х4 на магистралата и при бързо изпреварване, но силата на модела е в града, където разходът на дизелово гориво е едва 5,0 л/100 км. Новата Panda 4x4 е запазила най-големия си коз - маневреността. <br /> <br /> Диаметърът на завой е едва 9,7 м, което дава възможност на колата да се промушва с лекота в тесните централни улици на големите градове. При ниски скорости до 35 км/ч кормилното управление е способно да работи в специален режим City, в който се върти много по-лесно. В същото време с увеличаване на скоростта воланът става все &bdquo;по-тежък&rdquo; и допринася за точното управление. Дългият ход на окачването поглъща по-меко и гладко повечето дупки и неравности в сравнение със стандартната Panda. Високата 1,66 м кола се наклонява осезаемо в бързите завои.<br /> <br /> Спирането и намаляването на скоростта е доста добро, тъй като Panda 4x4 е оборудвана и отпред, и отзад с дискови спирачки. В нормални условия 98% от тягата се предават на предната ос, а при пробуксуване на предните колела електрониката предава повече въртящ момент на задните. Моделът разполага и с електронно блокиране на централния диференциал, което може да се активира с бутон ELD (Electronic Locking Differential) над скоростния лост при скорост до 50 км/ч. <br /> <br /> Извън пътя Panda 4x4 демонстрира отлично сцепление, като смайва с проходимостта си, характерна за големите SUV. Изкачването по кален черен път или по заснежен терен не затруднява Panda 4x4, но още по-впечатляващо е колко добре се справя малката катерачка по местности без наличието на път със своя просвет от 16 см. За добрите офроуд способности помагат също &bdquo;дългата&rdquo; първа предавка и късото междуосие. Fiat Panda 4x4 се предлага у нас на цена от 27 100 лева в базовото ниво на оборудване Pop, а с повече екстри в нивото Climbing струва 28 900 лева. С всички допълнителни опции цената достига 35 000 лева./БЛИЦ&nbsp;<br /> <br />