Защо, след като има цял модел (по-точно два), базиран на платформа на Renault-Nissan, да няма A-Class, използваща изключителния боец 1,5 dCi. Това е двигателят, използван в цялата моделна гама на Dacia, като различни са електронният контролен блок, алтернаторът, компресорът на климатика, функцията старт/стоп и някои други части, пише vesti.bg

Мощността му е малко по-висока и възлиза на 116 к.с. и 260 Нм, задвижващи предните колела посредством 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Това са 16 к.с. и 20 Нм повече спрямо новата Dacia Duster dCi 110, идващи основно от променения ECU.

Mercedes-Benz казва, че A180d се нуждае от 10,5 сек за ускорението до 100 км/ч и може да развие максималните 202 км/ч. По-важното е, че средният разход на модела ще е в рамките на 4,1-4,5 л/100 км и ще отделя средно между 108 и 118 г/км емисии CO2.

Цената в Германия на OM 608, както е кодовото обозначение на модификацията, ще започва от 31 395 евро. Агрегатът отговаря на стандарта Euro 6d-TEMP A, което се дължи на катализатор SCR и добавката AdBlue.
Новият Mercedes-Benz A180d идва след въвеждането на два други дизелови двигателя: 4-цилиндровият OM 654 в E-Class и 6-цилиндровият OM 656 в S-Class. Това е ясно послание, че германският производител не възнамерява да изоставя дизеловата технология в близко бъдеще.