В Германия искат да облекчат закупуването на автомобили с дизелови двигатели, а в Дания обмислят забраната им. По цял свят има доста разногласия във връзка с този тип двигатели и емисиите, които отделят. Във Великобритания и Германия вече има зони в някои местности, които налагат забраната за движение на автомобили, които не отговарят на нормите Евро 4. Често навлизането в тези зони става срещу заплащане, а глобите за тези, които се промъкват, без да са заплатили за пропуск, могат да достигнат от няколкостотин до няколко хиляди евро.
Контролирането на трафика става с камери, а в някои държави се използват цветни стикери. Зелената лепенка показва, че автомобилът отговаря на нормите Евро 4, жълт стикер означава Евро 3, а червен &ndash; Евро 2.<br /> <br /> В Европа над 50% от продадените нови автомобили са с дизелови двигатели. Това е поради добрата им икономия на гориво и ниските нива на отделения въглерод. В много европейски страни нивата на емисиите определят стойността на данъка. Колкото по-високи са нивата, толкова по-висок е данъкът.<br /> <br /> Скоро ще влязат в сила нови режими за тестване емисиите на автомобилите. Пробите ще се правят не в регулирана лабораторна среда, а в реални условия. За да отговорят на изискванията, двигателите трябва да отделят по-малко от 80 милиграма моноазотни оксиди на километър.<br /> <br /> Много производители вече заявиха, че не могат да отговорят на подобни строги мерки в реални условия. Именно затова срокът бе удължен и европейските регулатори съобщиха, че автомобилите от категорията Евро 6 ще трябва да отделят не повече от 120 милиграма емисии на километър до 2020.<br /> <br /> Според учените азотният окис причинява много заболявания на белите дробове, а въглеродният диоксид замърсява околната среда и уврежда озоновия слой на планетата.<br /> <br /> Всички тези нови регулации и натиск за промяна на технологиите и провеждането на много нови проучвания увеличава значително разходите на автомобилните производители. Това е и причината много марки да започнат поетапно да се отказват от дизеловите си мотори и да ги заместват с бензинови хибриди.<br /> <br /> Според технологичния ръководител на Hyundai цената за производството на новата хибридна трансмисия на Ioniq е същата, като тази за направата на новия им дизелов мотор по стандарта Евро 6, който впръсква амоняк, за да намали емисиите.<br /> <br /> Стойността на хибридите намалява все повече с разработването на много нови технологии. По-малките модели имат батерия, която е достатъчна за съхранение на малко количество енергия, подпомагащо работата на двигателя. При по-големите автомобили акумулаторите могат да съхранят достатъчно енергия за кратко градско пътуване, направено изцяло на електричество.<br /> <br /> Toyota е една от компаниите в Европа, която сподели, че ще изтегли дизеловите си модели от пазара и ще започне плавния преход към хибридни модели. В гамата на компанията ще навлязат много нови модификации, използващи различни степени на електрифициране и хибридизация. Други производители споделиха, че ще последват този пример. Освен това много марки работят по изцяло електрически модели, захранвани от батерии или горивни клетки с водород.<br /> <br /> <strong>Източник: cars.bg</strong><br /> &nbsp;