В автомивките не случайно виси надпис "Ще измием без проблем, но дали после колата ще запали...не гарантираме".

И това е напълно обяснимо: изобилието от електроника пред предния капак убива всякакво желание да се провеждат каквито и да е водни процедури, особено под налягане. Водата е добър проводник на електричеството, затова е способна да направи късо съединение където си поиска. 

Последствията може да са плачевни, а отстраняването им доста скъпо. 

На по-старите коли бе достатъчно да се сложи найлонов плик върху делкото, но при съвременните ДВГ никакви пликове няма да ви помогнат. Затова много автолюбители предпочитат въобще да не си мият двигателя, защото им е по-спокойно. 

Коментарът на специалиста 

Максим Меженков, директор по развитието на компанията "Мой автопрокат"

Никой нормален човек няма да се навие да мие двигателя! 

"Миенето на ДВГ при новите автомобили е доста съмнителна работа. При попадането на вода и химически средства върху сглобките ще се образува ръжда. Кабелите ще се окислят в местата си, където се съединяват.


С времето кабелите може и да изгният, ще се изгуби контакта, ще стане късо съединение. Ако в сервиза ви предлагат да ви измият двигателя с пяна и след това да я "издухат", не се съгласявайте! Всичките тези регенерати разяждат маслото и мазута, а изолацията на кабелите и пластмасата "се състоят" именно от тях".

Нездравословната мръсотия

Но и мръсното пространство под капака също ще доведе до повреди на двигателя.  

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.