Малкият 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател, задвижващ автомобилите на Ford, пребори конкуренцията и беше провъзгласен за „Световен двигател на годината” за безпрецедентния трети пореден път. 1,0-литровият двигател EcoBoost на Ford, който намалява разхода на гориво без да жертва мощността, беше отличен с титлата и за 2014 година заради своята управляемост, динамика, икономичност, рафинираност и технологии.
Жури от 82 автомобилни журналисти от 35 държави провъзгласи 1,0-литровия агрегат EcoBoost и за &bdquo;Най-добър двигател под 1,0 литър&ldquo; за трета поредна година на &bdquo;Изложението за двигатели 2014&rdquo; в Щутгарт. Двигателят досега е спечелил 13 големи награди. Компанията Ford е и първият автомобилен производител, спечелил наградата на Ward за един от 10-те най-добри двигатели с 3-цилиндров агрегат. &bdquo;Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1,0-литровият<br /> <br /> <strong>EcoBoost продължава да не отстъпва</strong><br /> <br /> по няколко причини &ndash; страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност&ldquo;, сподели Деан Славнич, съпредседател на 16-ите награди &bdquo;Световен двигател на годината&rdquo; и редактор на сп. &bdquo;Международни технологии за двигатели&rdquo;. &bdquo;1,0-литровият двигател EcoBoost е един от най-изтънчените примери за проектиране на двигатели&ldquo;, добави Славнич. Агрегатът се върти с почти двойно повече обороти в минута спрямо моторите на болидите от Формула 1.<br /> <br /> 1,0-литровият двигател EcoBoost беше представен в Европа през 2012 г. с новия Ford Focus и вече е наличен в още 9 модела - Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX и Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect и Transit Courier. Новото Mondeo ще продължи европейската експанзия на 1,0-литровия EcoBoost при представянето си в края на тази година, при което за първи път най-малкият двигател ще бъде вложен в толкова голям автомобил. Досега агрегатът беше наличен във версия със 100 и 125 к.с., а отскоро има и<br /> <strong><br /> нова версия със 140 к.с. във Fiesta Red</strong><br /> <br /> Edition и Fiesta Black Edition. Европейските заводи на Ford в Кьолн, Германия, и Крайова, Румъния, произвеждат по един двигател EcoBoost на всеки 42 секунди и наскоро надхвърлиха 500 000 броя. &bdquo;Изминаха 3 години и много 3-цилиндрови двигатели се появиха, но 1,0-литровият двигател EcoBoost продължава да е най-добрият&ldquo;, каза Масимо Насимбене, член на журито и редактор от Италия. Автомобилите на Ford, оборудвани с 1,0-литровия EcoBoost двигател, се предлагат в 72 държави по света. Клиентите в САЩ ще могат по-късно тази година да купят Focus с 1,0-литровия EcoBoost, докато Fiesta 1.0 EcoBoost е вече налична. Ford наскоро стартира производството на 1.0 EcoBoost в Китай, за да посрещне търсенето в Азия.<br /> <br />