На автомобилното изложение в Женева японците от Mazda представят опияняваща концепция за купе с роторен двигател RX-Vision, което олицетворява визията на марката за следващото поколение спортен автомобил. Прототипът е обявен за най-красивия концептуален автомобил на годината. Разработката на модела е започнала като свободен израз на въображението на дизайнерите, но в Женева стана ясно, че Mazda RX-Vision е предвестник на бъдещото спортно купе с предно разположен роторен двигател и задно задвижване. Концепцията Mazda RX-Vision е с красиви форми и с агресивни пропорции.
Каросерията на RX-Vision е дълга 4,39 метра, широка 1,93 м и висока едва 1,16 м, има голямо междуосие и къси надвеси. Прототипът задава стила и на бъдещите модели на марката. Спортното купе е носител на нови идеи и се задвижва от роторен двигател, който винаги е бил важна част от имиджа на Mazda.<br /> <br /> Марката е единственият производител на коли в света, който е успял успешно да пусне в продажба серийно и в голям обем своя роторен двигател. Японските конструктори отбелязват, че никога не са прекратявали развитието на роторни двигатели и смятат творението на Феликс Ванкел за перспективен двигател с вътрешно горене.<br /> <br /> Новото поколение ротационен двигател SkyActiv-R осигурява на внушителния спортен модел висока мощност и динамика, но в същото време е много икономичен. Все още не е взето окончателно решение каква ще бъде скоростната кутия, но според главния инженер на Mazda Киоши Фудживара, новият роторен мотор ще може да се съчетава както с механична, така и с автоматична трансмисия с двоен съединител. В процес на обмисляне е дали да се използва турбокомпресор.<br /> <br /> Очаква се серийното производство на купето да започне през 2017 година, когато се навършват 50 години от пускането на автомобилите Mazda с роторен двигател. През 1967 година Mazda за първи път на вгражда роторно-бутален диск в модела Mazda Cosmo Sport 110S, а след това на пазара са пуснати и някои други успешни модели.<br /> <br /> <strong>Източник: &quot;Монитор&quot;</strong><br /> &nbsp;