В „Нисан” провеждат тестовете на новите си автомобили, залагайки на доста нетрадиционни практики. Новата гама от кросовъри на марката - X-Trail, Juke и Qashqai, се подлага на 150 000 различни теста, сред които и доста необичайни, разкрива официална информация от японския производител.
<p class="MsoNormal">Така например, озвучителните системи на моделите се подлагат на 1200-дневен тест, при който се проверява качеството и издържливостта на аудиото. Силата на звука се увеличава максимално, като се пускат избрани парчета на Марая Кери и немски хаус. С песните на известната певица се проверяват високите тонове, докато електронната музика служи за тест на басите, пише &bdquo;Автомедия&rdquo;.<o:p></o:p></p> <p class="MsoNormal">Това съвсем не всичко. За да се провери здравината на стъкления покрив, се имитира тест с кафява мечка, която се катери върху автомобила. Всяко стъкло се отваря и затваря от робот цели 30 000 пъти, а за проверка на издържливостта на компонентите се използва вулканичен прах, който се внася от Япония.<o:p></o:p></p> <p class="MsoNormal">Чистачките се активират на различни степени непрекъснато в продължение на 480 часа, като система имитира различни атмосферни условия. Тестът на мигачите пък изисква 2,25 млн. включвания и изключвания. <o:p></o:p></p> <p class="MsoNormal">Педантично е подходено и при организацията на салона. Японските инженери са проверили формата на почти всички видове бутилки на пазара, за да са сигурни, че ще паснат на отворите в корите на вратите. При проектирането на Qashqai се оказало, че пуснат наскоро на пазара студен чай се събира трудно в нишата. За да поправи грешката, компанията променя дизайна корите на вратите, като това й коства повече от 50 000 евро.<o:p></o:p></p> <p class="MsoNormal">Друг любопитен детайл е тестът за практичност на материалите в салона. Кабината е подложена на изпитания, които включват умишлено изцапване с шоколад, червило, кафе и др.</p>