Малко хора обръщат внимание на пътната ситуация, която се вихри около тях, когато се возят като пътници – дори ако пътуват на предната седалка. Точно това може да породи проблем при навлизането на частично автоматизираните превозни средства (полу-безпилотни коли).

Известни като „автоматизирани автомобили от второ ниво“, частично автоматизираните коли могат да поемат контрола на кормилното управление, ускоряването и забавянето. Системата Tesla AutoPilot е популярен пример, но компании като Cadillac, Volvo, Audi и Nissan също предлагат частична автоматизация.

Въпросните автоматизирани автомобили, макар да са предназначени да оптимизират комфорта и безопасността на шофьора, изискват водачът да остане в режим на готовност да се намеси, когато автомобилът се движи в автономен режим. Това означава да се обръща особено внимание на околната пътна обстановка. Шофьорът трябва да поеме контрола над превозното средство, ако възникне непредвидена ситуация.

Звучи лесно, но не е!

За да научите повече, четете auto.blitz.bg