Автомобилното оборудване изисква допълнителна енергия. Тя се изработва от генератора, който подава електричество и зарежда акумулатора. 

Колкото повече електроенергия той трябва да подава, толкова повече се върти и повече трябва да работи двигателя, за да привежда в действие генератора, което пък на свой ред неизбежно води до по-голям разход на гориво и олекотяване на портфейла.

В немския автомобилен клуб ADAC сметнаха разходите, използвайки формула, при която 100 Вт мощности дават допълнителен разход от 0,1 литра гориво на 100 километров.

Хубаво е, когато колата има затопляне на страничните огледала за задно виждане, задното стъкло и дори на волана. Но, ако, например, освен споменатите консуматори, работи и печка, то 500 Вата електроенергия "излитат" доста бързо. 

Например, при пътуване от Мюнхен до Франкфурт, отбелязват експертите, само подгряването на седалките ще натовари портфейла на собственика с поне три евро. 

Експертите съветват екстрата да се активира само тогава, когато тя наистина е необходима, и да не се забравя тя да бъде изключена веднага, след като изпълни своята задача. 

За да научите кой консуматор колко бензин харчи, посетете auto.blitz.bg.