Нека да позная. N идва от „Нюрбургринг”, а 430 са конските сили? Да. N430 използва 4,7-литров V8 със сух картер и 4 разпределителни вала от Vantage S, а също така използва опционалното спортно окачване. Което всъщност е настройвано на „Нюрбургринг”. Значи, това е просто Vantage S с опиционално спортно окачване?
Най-общо, да. Промените, направени за N430 върху стандартния Vantage S, са в по-голямата си част козметични. Има избор от пет двуцветни комбинации, няколко баджа N430, карбонова вложка около скоростите, волан от алкантара. Единственото възможно динамично предимство идва от 20-те килограма, спестени от използването на по-леките лети алуминиеви джанти и карбоново-кевларените седалки. А все така ли е компромисен? А какво друго да е?<br /> <br /> Оригиналният N400 беше хитроумен кит с тунингована версия на тогавашния 4,3 V8, развиващ 400 к.с. (20 к.с. повече) и с ръчно настроени пружини, амортисьори и заден антиролбар. Успоредно с това новата версия изглежда по-скоро апологетична. Но не би трябвало да се чувства такава. А има ли дързостта, която се очаква от него? Общо взето, да. Тъй като Aston не се развива много, те се отдалечават от последните спортни коли с тяхното насочване чрез въртящ момент, електроусилване и т.н. Това е остаряло, но чаровно. Vantage е почти на 10 години. Той постоянно се е развивал до точката, в която сега върви много добре, има добро окачване, което обаче не е твърдо, управлява се приятно и се пуска по трудни пътища по един бърз и уверен начин. Това е аналогова спортна кола. А какво ще кажеш за двигателя? Отново ще си мислиш, че е леко изостанала, и да, в средни обороти е малко слаб. Но все пак това е страхотен мотор за каране, звучен, масивен и с див, трашметъл порив в горния край.<br /> <br /> Малко срамно е обаче, че има известен мързел при ръчната скоростна кутия и превключванията са трудни. Това пък означава, че е по-малко от оптималното при градски скорости, даже се движи недодялано. OK, а колко се плаща над цената на обикновения Vantage S? 5000 паунда по-малко. Уха! Всъщност при цена от 89 995 паунда това е по-евтино от Vantage S и изглежда като изгодна сделка за нещо толкова стегнато и ангажирано на пътя. Само трябва да се пооправят маниерите при ниска скорост. И навигацията &ndash; тази може да ви вбеси, както винаги. В крайна сметка Aston Martin Vantage N430 е по-добър от всякога за шофиране, но вече изостанал от другите. <br /> <br /> <strong>Оли Меридж</strong><br /> <br />