Има отделни модели автомобили, които изпъкват пред другите, но от американското списание Consumer Reports са изготвили класация на марките като цяло.

За да се справят с това, от изданието са се заели и с въпроса кои са най-лошите марки автомобили в света, а не само с най-добрите, когато става въпрос за съвкупност от показатели, като надеждност, задоволство на клиента, представяне на пътя и сигурност. Оказва се, че отговорът е Fiat.

Точно както миналата година, Fiat заема челното място в негативната класация сред 34 оценени марки. С резултат от 39 точки, Fiat изостава доста след класираната на второ място в негативната класация марка Jeep, която има 48.

За сравнение, най-добрата марка от всички е луксозното подразделение на Hyundai - Genesis, която има резултат от 81.

Освен Fiat и Jeep, в челната десетка на най-лошите марки има и други поздразделения на Fiat Chrysler. Това са Alfa Romeo, която заема четвъртото място, Dodge, която е на осмо място, и Ram, която е на деветата позиция.

Само подразделението Chrysler, което в днешно време се състои от минивана Pacifica и седана 300, постига резултати над средните нива. Chrysler се нарежда на 11-о място в класацията на най-добрите марки.

„Fiat просто не се справя добре с нищо“, казва Джейк Фишер, който отговаря за тестовете на автомобили в Consumer Report. Автомобилите не се управляват добре, шофирането не доставя голямо удоволствие, не са надеждни и са тесни.

Много от автомобилите на Fiat Chrysler използват стари платформи, които не са толкова модерни, колкото на някои други модели, казва той.

Резултатите са поместени в априлския брой на изданието. Оценките на Consumer Reports се следят внимателно, защото изданието е известно със своята независимост, когато става въпрос за оценки на автомобили, в това число, че купува модели, които тества от дилъри, вместо да ги взема от автопроизводителите.

Според говорителя на Fiat Chrysler Берж Елаксаниан, има разминаване между това, което потребителите искат, и това как Consumer Reports оценява автомобилите.

Според него в случая с Jeep Wrangler, Consumer Reports му дава ниска оценка, въпреки че потребителите го търсят. "В крайна сметка, ние обслужваме нашите клиенти," казва той, цитиран от USA Today.
 

Що се отнася до Fiat и Alfa Romeo, и двете марки носят италианското усещане. Те имат модели с европейски характеристики, като това как се държат на пътя и как се борави с тях, например, и някои клиенти в САЩ не са уловили, че те просто са проектирани по този начин.

Например моделът Alfa Romeo Guilia има седалка, която автоматично се плъзга, когато шофьорът отвори вратата, с цел улесняване на излизането от автомобила. Това обаче не е екстра, която някои американски шофьори все още оценяват напълно, казва Алексаниан.

Не всички модели на Fiat Chrysler стават обект на гнева на списанието. Фишер се изказва ласкаво за минивана Pacifica, който е впечатлил хората, които са го тествали.

Що се отнася до другите марки, които попадат в челната десетка на най-лошите, Land Rover и Jaguar продължават да бъдат преследвани от проблеми с надеждността, казва Фишер, докато GMC има проблеми с някои от платформите на големите пикапи на General Motors.

Ето кои са най-лошите марки, според Consumer Reports:

1. Fiat
2. Jeep
3. Land Rover
4. Alfa Romeo
5. Mitsubishi
6. Jaguar
7. GMC
8. Dodge
9. Ram
10. Mini

10-те най-добри марки пък са:

1. Genesis
2. Audi
3. BMW
4. Lexus
5. Porsche
6. Kia
7. Subaru
8. Tesla
9. Honda
10. Toyota

Източник: Profit.bg.