Токио ще разполага със система за движение на автономни автомобили за Олимпиадата през 2020 г. Това е заложено в икономическата стратегия на японското правителство, съобщава Reuters. 
 
Предложението е част от цялостен пакет от мерки и политики, които имат за цел да стимулират икономиката в Страната на изгряващото слънце и да насърчат инвестициите в сферата на високите технологии. Финалният проект на стратегията трябва да е готов до края на месеца, пише още изданието. 
 
Тестовете на системата за движение на автономните превозни средства по улиците се очаква да стартират още тази година. Целта е до 2020 г., когато страната ще бъде домакин на Летните олимпийски игри, Токио да може да предложи услугата на безпилотни превози по улиците. До 2022 г. механизмът трябва да влезе и в комерсиална употреба. 
 
Икономистите виждат огромен потенциал в автономните возила и технологиите, свързани с изкуствения интелект, тъй като те могат да помогнат на икономиката да се справи с най-тежките си проблеми - застаряващото население и намаляващата работна сила.

До този момент обаче японските компании изостават от своите китайски, американски и европейски конкуренти в разработката на тези иновации. 
 
Икономиката на Япония регистрира спад през първите три месеца на тази година, с което прекъсна поредицата от осем тримесечия на ръст. Това беше най-дългата позитивна серия от 1980 г. насам.  
 
Откакто пое управлението на страната през 2012 г., премиерът Шинзо Абе осъществи някои важни реформи, които помогнаха за включването на повече жени в работната сила, намалиха разликата в заплащането между служителите, наети на трудов договор и самоосигуряващите се, повишиха туристопотока към страната и отвориха по-широко вратите за внос на кадри от чужбина. 
 
Тазгодишната икономическа стратегия на правителството обаче се фокусира в много по-голяма степен върху технологиите и регулациите, които ще бъдат облекчени в полза на бизнеса. За японските университети пък ще стане по-лесно да организират специалности в т. нар. "мултидисциплинарни направления", които са необходими за обучението и работата с изкуствен интелект, пише още Reuters. 
 
В икономическата стратегия присъстват и интересни проекти от сферата на енергетиката. Япония планира създаването на т. нар. виртуални електрически централи, базирани на облачните технологии, до 2022 г. Системите от този тип свързват по-малките производители и доставчици на електрическа енергия, позволявайки им да работят като една обща по-голяма единица, което води до спестяване на разходи. 
 
Ползите от подобно сътрудничество са очевидни, но до този момент японските енергийни компании нямаха интерес да правят мащабни инвестиции в тази посока, тъй като регулациите не им позволяваха да използват пълния капацитет на технологията.

Сега това е на път да се промени и те вече ще могат безпрепятствено да "транспортират" енергия по цялата електрическа мрежа.