Историята на модела Yeti започва с прототипа Skoda Yeti Concept, който беше показан на автосалона в Женева през март 2005 г. Концептуалният кросоувър изпъкваше с авангарден дизайн, яркосин цвят и футуристична визия. След анализа от посетителите в Женева колата получи одобрение и беше взето решение за стартиране на серийно производство. До окончателната преработка на Yeti мина немалко време и серийният модел се появи едва през 2009 г. При относително скромни размери от дължина 4,22 м и широчина 1,79 м, Yeti разполага с много просторен салон, което се дължи на голямата височина от 1,69 м и междуосието от 2,59 м. През миналата година Skoda Yeti беше променена, като получи нова по-съвременна външност и подобрения в техниката.
Преработката на външния вид на Skoda Yeti е променила цялостната визия на модела. Новото лице на Yeti изглежда по-строго и изразително, като вече се предлагат две линии на изпълнение &ndash; Yeti City за пътя и Yeti Outdoor за офроуд. При първата линия броните, корпусите на страничните огледала и праговете са боядисани в цвета на купето, а втората линия Outdoor се различава с по-масивни брони, защитни лайстни по периметъра на каросерията и сребристи корпуси на огледалата. Предната част е оформена според новия корпоративен дизайнерски стил на марката. Радиаторната решетка е със специфична форма, изрязана в горната централна част, където е поставено логото на Skoda.<br /> <br /> <strong>Новите светлини са с остри ръбове</strong><br /> <br /> като няма и следа от кръглите фарове за мъгла, които сякаш бяха изрязали част от светлините и решетката преди фейслифта на модела. Сега фаровете за мъгла са с нова правоъгълна форма и са поставени в долната част на предницата. Променен е и релефът на предния капак. В задната част се забелязва ново оформление на багажната врата, задните фарове вече са светодиодни, а бронята е пипната с върха на молива. Поради разликите в предната и задната част профилът е съвсем леко променен, като са добавени джанти с нов дизайн. В обновената Skoda Yeti са запазени всички достойнства на модела, като широките арки на калниците, полегатите предни и вертикалните задни колони на покрива.<br /> <br /> При обновяването на модела са направени подобрения и в интериора. Старият волан е отстъпил място на нов с три спици, по-изящен и по-удобен за хващане. Централната конзола е издадена напред, а под седалката на водача е скрита светлоотразителната жилетка, а във вратата има преносимо кошче за боклук. На втория ред е просторно и има достатъчно място за краката и главите на пътниците отзад. Обемът на багажника варира от 405 до 1580 л, като е оборудван с<br /> <br /> <strong>двустранен под, гумиран от едната страна</strong><br /> <br /> В обновената Skoda Yeti са добавени нови комбинации от двигатели и скоростни кутии. Базовата бензинова модификация 1.2 TSI се задвижва от турбодвигател с мощност 105 к.с. и максимален въртящ момент от 175 Нм. Цените започват от 30 270 лева с ДДС. Тестваната Skoda Yeti е най-търсената комбинация с 2,0-литров турбодизелов двигател с мощност 140 к.с. с двойно задвижване 4х4 и 6-степенна механична скоростна кутия. Моторът впечатлява с въртящ момент от 320 Нм в интервала от 1750 до 2500 об/мин. В съчетание с 6-степенната ръчна трансмисия колата ускорява бодро на пътя. При нужда автоматично се задейства и системата 4х4, която помага на Yeti да бъде мощен, удобен и универсален автомобил. Още от ниските обороти дизеловият мотор разполага със завидно ниво на тяга и позволява на колата да се изстреля без пробуксуване. Агрегатът е много еластичен, скоростите се превключват точно, а изпреварванията се осъществяват бързо и сигурно. Комбинираният разход от 5,6 л/100 км осигурява пробег от 1000 км без дозареждане. На магистралата Yeti се държи стабилно и стъпва тежко, на планински път страничните наклонявания са неосезаеми, като кросоувърът описва прецизно желаната траектория със забележително директен контрол от волана. Окачването е независимо отпред и отзад, справя се отлично с неравностите на пътя, като Yeti преминава легналите полицаи и големите дупки стегнато и тихо.<br /> Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4<br /> 2,0-литров 4-цилиндров турбодизел<br /> <br /> 140 к.с. макс. мощност при 4200 об/мин<br /> <br /> 320 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин<br /> <br /> 9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч<br /> <br /> 190 км/ч максимална скорост<br /> <br /> 5,5 л на 100 км среден разход на дизел<br /> <br /> 149 г/км емисии на СО2<br /> <br /> 30 270 лева базова цена на модела<br /> <br /> 40 150 лева цена на тествания модел<br /> <br /> <strong>В. &quot;Монитор&quot;</strong><br /> <br />