Икономическата криза удари най-много продажбите на нови малки и евтини коли. При луксозните марки спадът на покупките в страните от ЕС е доста по-малък.

В страните от ЕС плюс Великобритания, Исландия, Норвегия и Швейцария за периода от януари до август при продажбите на нови автомобили най-голям спад при малките коли Смарт, показват данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили.

За осем месеца са купени 11 250 нови коли от тази марка, което е намаление с 82,4% на годишна база.

Същевременно най-малко намаление на сделките има при Порше. За първите осем месеца на годината са купени над 45 хил. автомобила от марката, което е спад с 6,3%. Като само за месец юли дори има ръст на продажбите от близо 50% на годишна база.

За да научите видите цялата картина с продажбите на коли в Европа и причините за нея, посетете auto.blitz.bg.