Аеродинамиката стана изключително важен фактор в моторните спортове. В миналото проблемите с въздушното съпротивление често се компенсираха просто с увеличаване на мощността на двигателя. В момента ефективността на каросерията е ключов показател за успеха в моторните спортове, подобно на автомобилите в серийното производство.
&nbsp;Отличната аеродинамика е била една от най-важните цели при разработването на състезателния Opel Astra TCR, създаден да се надпреварва в Сериите за туристически автомобили Touring Car Racer (TCR). Аеродинамичната ефективност е резултат от добре балансирано съотношение от сила на притискане и аеродинамично съпротивление. За да се постигне перфектната комбинация от висока скорост в завоите и на правите, инженерите се стремят да създадат колкото може повече сила на притискане, като едновременно намаляват аеродинамичното съпротивление. Новият туристически състезателен автомобил Opel Astra TCR е направен на базата на серийната Astra, която беше избрана за &bdquo;Автомобил на годината 2016&rdquo; на Европа. Моделът има изключително нисък за хечбек коефициент на обтекаемост от 0,272.<br /> <br /> За да се достигне максимално близо до висока аеродинамична ефективност, от самото начало развойният екип на Opel Motorsport с ръководител Дитмар Метрих направи множество тестове на Astra TCR. Екипът реши да използва въздушния тунел на Университета в Щутгарт за тестове. Подът му е ролков стенд и може да симулира скорости до 250 км/ч. Широчината на Opel Astra TCR е била увеличена до 1950 мм или максимално разрешената от правилата. Броните, калниците и страничните панели са модифицирани. Предният сплитер и задното крило са основните елементи създаващи значителна сила на притискане. И двата са дефинирани като стандартни компоненти според регламентите, за да се запазят ниски цените. По този начин производителите не трябва да променят формата и структурата на елементите, а да направят прецизна настройка на монтажната позиция.<br /> <br type="_moz" /> Съгласно регламента не е позволено задното крило да се извисява над линията на покрива. Освен това то не трябва да излиза извън рамките на автомобила с над 1050 мм, измерено спрямо центъра на главините на задните колела. Силата на притискане генерирана от задното крило се увеличава с въздушния натиск. Това обаче води до незабавно увеличаване на въздушното съпротивление, което е определящо за максималната скорост. Следователно трябва да бъде намерен компромис между съпротивление и сила на притискане. Установеният ъгъл на предния сплитер трябва да бъде поставен колкото може по-хоризонтално и едновременно да е достатъчно наклонен, за да поддържа предният мост стабилен при спиране, което спомага за предотвратяване на недозавиването в завоите.<br /> <br /> <strong>Източник: &quot;Монитор&quot;</strong><br /> <br type="_moz" />