Първото поколение на Opel Insignia се появи през 2008 година като наследник на моделите Opel Vectra и Signum. За тези 8 години бяха произведени над 900 000 автомобила от модела, което го прави много популярен на всички континенти, пише "Монитор".
Близнаците на Insignia се продават в САЩ и Китай под марката Buick Regal, в Австралия като Holden, а във Великобритания традиционно моделите на Opel се продават с логото на Vauxhall. Сега дойде време за второто поколение на Opel Insignia. Новият флагман е станал по-голям и по-спортен, което се загатва от добавката Grand Sport към името на модела. Той е построен на напълно нова платформа и е много по-голям от своя предшественик.



Дължината му е увеличена до 4897 мм, а междуосието е нараснало с 92 мм до 2829 мм, осигуряващо значително по-просторен интериор, от който особено облагодетелствани са пътниците отзад. В конструкцията са използвани алуминиеви сплави, което е позволило теглото да бъде намалено с цели 175 кг. Коефициентът на челно съпротивление е намален на 0,26, който е един от най-добрите в сегмента.



Новият Opel Insignia Grand Sport дебютира с каросерия лифтбек, при която капакът на багажника се отваря заедно със задното стъкло. Съвсем скоро се очаква и появата на версиите седан и комби. На външен вид новият флагман на Opel е станал по-солиден и елегантен. Широката радиаторна решетка е в хармония  с издължените фарове. Светлините могат да бъдат LED или с матрична адаптивна светлинна система. Предният капак и страничните повърхности са по-релефни и агресивни. Линията на покрива е като горната част от арка. В капака на багажника е интегриран спойлер, а по ръбовете на каросерията са инсталирани големи остри светлини.



Интериорът на новия Opel Insignia Grand Sport радва своя водач с ново арматурно табло, което сякаш го обгръща и осигурява по-директно преживяване при шофиране. В салона значително са подобрени материалите и е увеличено вътрешното пространство. Оформлението на уредите и показателите е познато от новия Opel Astra. В по-високите версии на показанията на приборите се извеждат на LCD дисплей. Също така данните могат да бъдат проектирани върху предното стъкло.

На централната конзола е поставен 8,0-инчовият сензорен екран на мултимедийна система. Анатомичните предни седалки са монтирани по-ниско и са разделени от високия тунел на трансмисията. Сега не само водачът, но и всички пътници в Insignia Grand Sport се чувстват по-добре благодарение на променените пропорции на колата. Удълженото междуосие и напълно новото разпределение им осигуряват 32 мм повече място на височината на бедрата, 25 мм повече пространство за раменете и коленете и 8 мм повече височина при главите.

Обемът на багажника варира от 490 до 1450 литра. Списъкът на допълнително оборудване за новия Opel Insignia Grand Sport включва Wi-Fi, камери за 360-градусов обзор, адаптивен круйз-контрол със система за автоматично намаляване на скоростта, технология за спазване на лентата на движение, по-интуитивна за ползване мултимедийна система IntelliLink с интерфейс Apple CarPlay и Android Auto, както и много други.



При дебюта си новият Opel Insignia Grand Sport ще се предлага с богата гама от бензинови и дизелови двигатели с принудително турбо пълнене и директно впръскване. Официална информация за моторите все още няма, но е известно, че най-малкият агрегат ще бъде 1,5-литров бензинов турбомотор с мощност над 160 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм. Стандартно двигателите ще се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция ще се предлага напълно нова 8-степенна автоматична трансмисия с хидравличен преобразувател на въртящия момент. Тази предавателна кутия с намалено триене е с водещи за класа качества по отношение на комфорта на превключване на предавките и се предлага само в комбинация със система за двойно предаване.



Новата модерна система за задвижване на четирите колела е с векторно разпределение на тягата и е комбинирана с напълно ново окачване с пет рамена. Официалната премиера на Opel Insignia Grand Sport ще се състои през март 2017 година по време на автосалона в Женева.