За повечето производители флагманския модел е индикатор за конструкторската и технологична мощ на компанията. Флагманът на Mercedes-Benz – моделът S-класа, демонстрира най-новите постижения на цялата автомобилната индустрия в света. S-класата на Mercedes-Benz отдавна е намерила място в гаражите на бизнес елита и на огромен брой политически лидери по целия свят. С появата на новата S-класа с обозначение W222 без съмнение тези гаражи скоро ще бъдат актуализирани.
Модерният дизайн на S-класата е въплъщение на лукс и величественост. Стилната спортна визия и чувствените форми в синтез с непреходната свежест и суверенност превръщат S-класата в истинска дизайнерска икона. За това най-голяма заслуга имат по-голямата и по-изправена триизмерна радиаторната решетка, дългия преден капак, плавната извита като купол линия на покрива и леко скосяваща се задна част, които оформят новата S-класа с класически пропорции на лимузина. Новите задни светлини са изцяло обхванати в тялото на автомобила и завършват елегантната конструкция.<br /> <br /> Дизайнът на интериора е успял да съчетае класически стил с кръгли въздуховоди и дървени вложки, с хай-тек в лицето на два огромни екрани и лукс, изразен от облицованите в кожа интериорни елементи с едър шев. При сядане в новата S-класа<br /> <br /> <strong>окото хващат двата огромни 12,3-инчови екрана</strong><br /> <br /> на таблото. Първият е пред водача и показва скоростомера и оборотомера, а между тях се показва или допълнителна информация, или екранът за нощно виждане с механизъм за откриване на пешеходци и животни. Вторият е разположен в центъра на таблото и служи за развлечение и комфорт на членовете на екипажа - аудио, видео и общуване със света чрез Интернет. Мониторът в средата на арматурното табло, наред с други неща, показва ситуацията около колата в кръговия обзор на 360 градуса. Ъглите на обзора и дължината на действие на радара и видеокамерите в новата S-класа използват различни системи за сигурност, които защитават автомобила от евентуален инцидент, но ако той е неизбежен свеждат до минимум последствията върху хората в колата.<br /> <br /> Отзад в новата S-класа е бизнес офис на колела &ndash; седейки на дясната задна седалка можете да движите седалката пред вас напред и назад, да дръпнете опората за крака, да пуснете облегалката за глава и да легнете. Ако не ви се спи имаме всички условия за работа по пътя - маса, контакт и интернет. Пътниците на втория ред на своите дисплеи могат да избират един от шест режима за масаж, да следят маршрута на навигацията, да сърфират в Интернет и дори да включат отопление на подлакътниците. VIP гостите на задния ред се пристягат с предпазни колани с въздушни възглавници. Пътниците на задния ред също имат екрани с размера на iPad, но с малко по-малък набор от функции. Седалките разполагат с функции отопление, охлаждане, наклон и масаж, които се управляват от безжичен контролер, но могат да се командват и с iPhone със специална програма. Изборът и качеството на материалите в салона е на най-високо ниво.<br /> <br /> Тестваният Mercedes-Benz S-класа е със задно задвижване, а под предния капак е 4,7-литровият бензинов V8 битурбо двигател с обозначение S500. В комбинация със 7-степенна автоматична скоростна кутия 7G-Tronic Plus този мотор позволява да се чувствате лидер на всички пътища,<br /> <br /> <strong>ускорявайки лимузината до 100 км/ч за 4,8 секунди</strong><br /> <br /> Потреблението рядко надхвърля скромните 9 л на 100 км. Благодарение на отличната тяга от 700 Нм на двигателя новият Mercedes-Benz S-клас меко и безшумно ви телепортира до целта. При това звучният двигател остава невъзмутим, а автоматичната скоростна кутия не губи мекота дори и при кик-даун или ръчно превключване.<br /> <br /> В новата S-класа техническите изненади са толкава много, че е трудно да се изпробват за един ден. За начало ще започнем със сензорните системи, които с дебюта на шестото поколение на Mercedes-Benz S-класа W222 се появиха и в по-масовите модели на марката за първи път в света. Иновациите са докоснали най-важните критерии - безопасност, икономичност, екология, и разбира се, удобството. За последното, например, отговаря адаптивно окачване Magic Body Control, което се предлага като опция за S-класата със задно задвижване с двигател V8. С помощта на стерео камера технологията следи състоянието на пътното платно на разстояние от 15 метра и след като намери неравности незабавно подготвя окачването да се посрещне с тях, увеличавайки или намалявайки твърдостта на всеки от амортисьорите. Това се чувства много добре при наличие на голям легнал полицай. Ако системата е активирана, колата преминава през него комфортно и без друсане, със забележителен удар на окачването. За новата S-класа се предлага и въздушно окачване, което по гладкост все още е ненадминато. По отношение на сигурността активната система Pre-Safe се допълва от още една функция, предназначена да намали броя на задните пътници без колани. Едно от основните нововъведения в S-класата е първата в света в сериен автомобил изцяло светодиодни осветителни устройства, дори и в базовата версия. В колата няма нито една крушка. В зависимост от версията в една кола може да има до 500 светодиода. По този начин конструкторите опазват околната среда. Светлините светят не по-лошо от халогенни и ксенонови, а да не говорим колко красиви са тези малки светодиоди когато осветяват различни ниши и повърхности в салона на колата.<br /> <br /> <strong>Mercedes S500<br /> </strong><br /> 4,7-литров V8-цилиндров BiTurbo<br /> 455 к.с. макс. мощност при 5250-5500об/мин<br /> 700 Нм въртящ момент при 1800-3500об/мин<br /> 4,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч<br /> 250 км/ч максимална скорост<br /> 9,1 л на 100 км среден разход на гориво<br /> 174 г/км СО2<br />