На Фестивала на скоростта в Гудууд френската марка Peugeot представи ексклузивна версия на спортния си модел 208 GTi, наречена 30th Anniversary Edition. Името подсказва, че Peugeot отбелязва 30 години от лансирането на легендарното 205 GTi. Освен това възражда мита за суперспортен малък автомобил и показва отново, че емоцията, духът и ефективността са заложени в историята и гените на марката.
спортният модел 208 GTi премина в опитните ръце на подразделението Peugeot Sport, които му придадоха още по-състезателен характер. Малкото &bdquo;лъвче&rdquo; 208 GTi 30th се задвижва от нов турбобензинов двигател 1.6 THP, който развива максимална мощност от 208 к.с. при 5800 об/мин и максимален въртящ момент от 300 Нм при 1700 об/мин. Скоростната кутия е 6-степенна механична. Новото Peugeot 208 GTi 30th спринтира от място до 100 км/ч само за 6,5 секунди, а изминаването на 1000 м става за 26,5 секунди. За да се ускори от 80 до 120 км/ч на 5-а предавка са необходими точно 6 секунди. Новият 1,6-литров двигател отговаря на еконормата Евро 6 и е оборудван със система Stop&amp;Start, благодарение на което смесеният разход на гориво е само 5,4 л на 100 км.<br /> <br /> За по-динамично поведение 208 GTi 30th е оборудван с Torsen диференциал с ограничено приплъзване. Системата ESP и тракшън контролът са пренастроени с цел намаляване тяхното въздействие при шофиране, освобождаване на теглителната сила и възможност за пълноценно функциониране диференциала. Сниженият център на тежестта и променената геометрия на каросерията, както и гумите Michelin Pilot Super Sport с размер 205/40 ZR 18 оптимизират сцеплението и гарантират забележително пътно поведение. Кормилната дирекция също е усъвършенствана за по-остро управление. Новото Peugeot 208 GTi 30th разчита на спирачна система Brembo с 4-бутални спирачни апарати с дискове с диаметър 323 мм и дебелина 28 мм.<br /> <br /> Неоспоримият спортен темперамент се излъчва и от елегантния външен вид на автомобила.<br /> <br /> Шасито на 208 GTi 30th е снижено с 10 мм предната и задна следа са увеличени съответно с 22 мм и с 16 мм, а открояващите се 18-цолови черни матови джанти придават стабилност на колата на пътя и подчертават нейното спортно предназначение. Шикозният и блестящ хром на 208 GTi е заменен в 208 GTi 30th с черен мат. В профил снижената осанка е подчертана с черния мат на страничните прагове и калниците и червените спирачни апарати. Уплътнението на стъклата завършва с подпис на страничния панел, напомняйки за знаменитото 205 GТi, а задната странична част на силуета гордо носи логото 208 GTi 30th. Двуцветното решение на екстериора смело подчертава спорния му характер. Предната част в черен мат контрастира с червен лак в задната част. Юбилейното Peugeot 208 GTi 30th ще се предлага и в традиционните за 208 GTi цветове бяла перла и рубинено червено.<br /> <br /> В съзвучие с външния дизайн и динамичния характер, интериорът на Peugeot 208 GTi 30th напълно олицетворява радикалния спортен дух на модела. Позицията на водача се допълва от ниската състезателна седалка, тапицирана с алкантара с червени шевове и черна мрежа с червен пунктир. Воланът е с малък диаметър, облицован с кожа, червен декор в средата на горната част и лого GТi в долната част. Дисплеят с уредите е разположен на нивото на очите, за да не се налага водачът да отделя погледа си от пътя. Топката на скоростния лост е от алуминий, а ръчната спирачка е тапицирана с кожа. Педалите и праговете под вратите са алуминиеви. Обемът на багажника не се различава от този на Peugeot 208 GTi и варира от 285 до 1152 литра.<br /> <br /> Юбилейното Peugeot 208 GTi 30th ще бъде представено пред широката публика на автосалона в Париж през есента, а продажбите ще да започнат през ноември 2014 г./БЛИЦ0020<br /> <br />