Марката Great Wall е по-известна у нас с високопроходимите си модели Н5 и Н6, както и с пикапа Steed 5, но в гамата на китайската компания има и по-малки автомобили като например хечбека Voleex C10, който се продаваше у нас почти 3 години. Един от най-новите модели на Great Wall в момента е седанът Voleex C30. На пръв поглед автомобилът е много интересен и перспективен, оборудван е доста богато и по размери граничи с колите от С-сегмента, а пазарно е позициониран при моделите от клас В.
Външността на Great Wall Voleex C30 е доста привлекателна. Предната част се отличава с масивна радиаторна решетка с три хоризонтални лайсни, големи фарове и светодиодни светлини, разположени в долната част под бронята до фаровете за мъгла.<br /> <br /> В салона на Voleex C30 е толкова широко, че моделът спокойно може да претендира да попадне в С-сегмента, но в действителност колата е превозно средство от клас B. Благодарение на голямото междуосие от 2,61 м има достатъчно място за краката на пътниците както отпред, така и на втория ред седалки. Едва ли обаче така комфортно на задната седалка ще пътуват трима възрастни. Освен това на задния диван не е предвиден среден подглавник, а и в централната част на облегалката се крие много удобен подлакътник. <br /> <br /> Седалката на водача се регулира в по дължина и по височина, а кормилната колонка се настройва само по височина. Седалките са удобни дори и за хора с по-едро телосложение. Материалите в интериора на Voleex C30 са типични за Great Wall - пластмасите са светли, тапицериите в базовото ниво са от текстил, а в по-високото оборудване са от кожа, като предните седалки са с отопление. Сглобката е солидна, пластмасата не дразни сетивата при допир, а в интериор има няколко ниши за дребни предмети. На централната конзола има рафт с капак и гумена подложка, където можете да поставите мобилен телефон, за да се избегне надраскване на слушалката. Има и ниша в подлакътника между предните седалки. Жабката не се отличава с голям обем папка с формат A4 се събира в нея само в сгънато състояние. <br /> <br /> Затова пък Voleex C30 има огромен багажник с обем 510 литра, който е един от най-големите в класа. В него могат да се съберат например четири 15-цолови гуми и дори остава още място за по-дребни предмети. Широкият и висок отвор позволява в багажника да се натоварят достатъчно габаритни предмети. Може би само височината на товарене е прекалено голяма, а и при сгънати задни седалки не се образува равен под. Капакът на багажника може да се отвори само от салона или от бутон на дистанционното управление, но на самия капак на багажника няма бутон. За сметна на това даже базовото оборудване One на Voleex C30 е доста богато и включва аудиосистема с радио и CD/MP3-плейър и AUX и USB входове за свързване на външни устройства. Управлението на аудиосистемата е организирано пределно просто и се усвоява бързо. В по-високото оборудване Star най-важните бутони са дублирани на волана, има заден асистент за паркиране, автоматична климатична система, електрически странични огледала и много други удобства.<br /> <br /> Когато пътувате по нашите не дотам идеални пътища, Great Wall Voleex C30 поразява със своето окачване. Конструктивно то е съвършено стандартно със стойки McPherson отпред и полузависима задна греда. Китайските инженери са създали едно малко чудо, като са настроили окачването така, че колата да вози комфортно като от по-висок клас. Благодарение на еластичното окачване пътниците ще усещат малките вдлъбнатини и неравности само по краткотрайните глухи удари под арките на колелата. Това почти не се отразява на каросерията, така че пътуващите в колата ще се возят комфортно. Краткият ход на окачването не позволява на автомобила да се наклонява значително в завоите и при рязка смяна на платното дори с висока скорост, а това създава във водача определена сигурност. Ако добавим, че Voleex C30 има минимален пътен просвет от 155 мм картината става още по-привлекателна, тъй като това е напълно достатъчно за нормално шофиране, дори и по лоши пътища. Необходимо е спирачките да действат по-ефективно, а когато се наложи екстремно спиране трябва педалът да се натисне докрай. <br /> <br /> Въпреки че воланът не е еталонно директен, е постигнат добър баланс между точно кормилно управление и стабилно пътно поведение. При маневриране завиването става с лекота, а при увеличаване на скоростта има относително добра обратна връзка.<br /> <br /> Ако затворите очи за някои дребни недостатъци, от които Great Wall Voleex C30 не е лишен, както и всеки друг бюджетен автомобил, седанът е повече от достоен за тези, които търсят кола в рамките на около 20 000 лева. Толкова струва базовият Voleex C30 и за тези пари предлага по-богато оборудване на фона на повечето бюджетни седани.<br /> <br /> Great Wall Voleex C30 1.5i VVT<br /> 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател<br /> <br /> 97 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин<br /> <br /> 138 Нм макс. въртящ момент при 4000 об/мин<br /> <br /> 11,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч<br /> <br /> 183 км/ч максимална скорост<br /> <br /> 7,1 л на 100 км среден разход на бензин<br /> <br /> 168 г/км емисии на СО2<br /> <br /> 19 990 лева базова цена на модела<br /> <br /> 22 900 лева цена на тествания автомобил<br /> <br />