Специалистите от Американския застрахователен институт за пътна безопасност на САЩ (IIHS) проведоха изследване на най-разпространените системи за оказване на помощ на шофьорите на пътя.

Специалистите са установили, че далеч не всички шофьори точно знаят какво е предназначението на тези системи, а също и, че често самите производители дават невярна информация за своите електронни "помощници". Оказва се също, че все още има собственици на автомобили които не могат да се оправят с автопилота. 

Според Обществото на автомобилните инженери (SAE International), съществуват шест степени на автоматизацията на управлението на автомобила- от изцяло ръчен режим (нулево ниво) до изцяло автоматичен (автопилот от пето ниво), когато шофьорът може въобще да не се намесва в управлението на колата. 

Към момента в свободна продажба са достъпни автомобилите с спомагателни системи от първо и второ ниво. Става дума за функциите на автоматичното удържане на автомобила в заеманата от него лента за движение и адаптивния круиз-контрол, когато електрониката сама поддържа необходимата скорост и дистанция до намиращия се отпред автомобил. 

За да научите кои са най-опасните електронни системи, защо те са такива и как да неутрализирате тяхното влияние, четете auto.blitz.bg