Определено „Дизелгейт” е далеч от приключването си, дори напротив, „въгленът” е на път да разгори нов пожар. Миналата седмици писахме, че Audi е обект на скандала в собствената си държава, а сега сякаш ще бъде последван и от Porsche, пише Вести бг.

Автомобилната транспортна агенция (KBA) на Германия разследва производителя на спортни автомобили за използването на система за отчитане на движения във волана, която „казва” на контролния блок на двигателя дали в момента автомобила е обект на тестове за вредни емисии.

Местното списание Wirtschaftswoche съобщава, че KBA вярва, че марката може да е използвала мамещо устройство, което помага на автомобила да засича тестови цикъл. Когато това стане, то намалява мощността на двигателя, като по този начин се отделят по-малко вредни емисии. За разлика от скандала с Volkswagen, Porsche е обвинен за монтирането на мамещ софтуер в бензиновите си двигатели.

Изданието Automotive News пише, че немският производител отрича категорично тази информация, заявявайки, че нито един неин модел използва подобни устройства.

KBA очаква изявление от Транспортното министерство на Германия, но към момента няма никаква реакция на властите.

Междувременно, Audi трябва да открие решение на проблеми за дизеловите си модели A7 и A8, произведени между 2009 и 2013 г., които отделят до два пъти по-високо съдържание на азотни оксиди в изгорелите си газове. Немското правителство изиска от компанията да изтегли всички такива автомобили, повече от половината от които са регистрирани в Германия. Audi твърди, че вече има решение на въпроса, което ще стане ясно преди 12 юни.