Автосалонът в Женева е към своя край, в залите на „Палекспо” изгряха световните автомобилни звезди, а сред тях беше и невероятният Rimac Concept One, чийто интериор е дело на българското дизайнерско студио Vilner. Ателието се гордее изключително много с това постижение, но сега Vilner представя последното си фино изпълнение, което е тоталната преработка на салона на една красива италианка - Maserati GranCabrio Sport by Vilner.
&bdquo;Обожавам тази кола, още от момента в който я купих. В техниката си носи гени на Ferrari, но интериорът от винил беше доста раним и се повреждаше лесно. Новият салон, изработен от Vilner, е просто прекрасен. Само ако Maserati можеха да направят кокпита толкова качествен и поне наполовина толкова впечатляващ, най-после вътрешното пространство отговаря на екстериора&rdquo;. Това са думите на самия собственик, британски професор, който докарва прекрасното Maserati GranCabrio Sport от Великобритания специално за да получи вниманието на дизайнерското студио Vilner.<br /> <br /> Британецът споделя, че неведнъж е получил следния въпрос от неговите приятели: &bdquo;Ще ходиш чак до България за един интериор?&rdquo; Факт е обаче, че академичният преподавател е обиколил няколко ателиета на Острова, след което решил да заложи на българското ателие. Думите му след предаване на проекта потвърждават, че изборът му е бил правилен. Както винаги Vilner подхожда с респект към един най-красивите кабриолети в съвременната история на класа Gran Tourismo. Колата е произведена през 2012 г., но все още е актуална и продължава да бъде еталон по отношение на пропорции, линии и стил в класа на луксозните GT-купета. Звукът на 4,7-литровия V8-мотор с мощност 450 к.с. и тяга 510 Нм е предмет на отделна тема, а свалящият се покрив превръща Sport в още по-голямо акустично събитие.<br /> <br /> Външният вид, цветът Rosso Trionfale, както и красивите черни 20-инчови джанти Astro остават непроменени, за сметка на тотално преработения кокпит. Оригиналният салон Bianco Pregiato остава в историята за да отстъпи място на изключително благородната и качествена трактовка на Vilner. Меко кафява кожа с виненочервени акценти и бели шевове превръщат четириместния салон в специално място, каквото се очаква от подобен автомобил. Белите шевове са положени със забележителна прецизност и придават завършеност на детайлите, като сенниците например, които са обвити в кожа и алкантара.<br /> <br /> Други ключови за стила области, завършени с белия конец, са облицовките на вратите, при които шевът рамкира равнината на повърхността по отчетливо благороден начин. Дискретни детайли с дълбок замисъл са лентовите водачи на предните колани, техните заключващи механизми, както и вътрешните дръжки на вратите. Елементите са изработени от два различни слоя кожа, с кръгла перфорация на външния слой. Това е фина препратка към класическата шофьорска ръкавица, носеща джентълменския дух на едновремешния аристократизъм. Традиционно твърдите повърхности като пластмасовите кори в основата на седалките и гърбът на вътрешното огледало са облицовани от Vilner с фина алкантара.<br /> <br /> Лицевата рамка на огледалото пък е обвита с кафява кожа, интегрираща го перфектно в интериора. Оригиналните пластмасови декорации по таблото и вратите също са получили специално внимание - &bdquo;слоновата кост&ldquo; остава в миналото, наследена от черен лак, който вписва апликациите в таблото. Ефектът при капачето на скоростния лост е особено приятен, където хромираният тризъбец контрастира стилно с черната основа. Червената шита козирка над уредите и виненият акцент на също преработения волан завършват предната част на кокпита. Дори само маркирането на всички променени детайли би заело няколко страници.<br /> <br /> Решетките на говорителите Bose са боядисаните в кафяво, капаците на аварийните ролбари отзад са оцветени в червено, таванът е напълно претапициран с алкантара, стелките са украсени с червен кожен кант, а подът на багажника е получил бродерия с &bdquo;Тризъбеца на Нептун&ldquo;.<br /> <br /> В багажника идеално се събира специалната чанта, която е запазена марка Vilner. Чантата е ръчна изработка, изпълнена изцяло в духа на автомобила. Червените дръжки са съшити посредством техника, която се използва при облицоването на воланите, а презрамката завършва с карбонова катарама, напомняща на металната закопчалка на предпазния колан.<br /> <br /> <strong>Източник: &quot;Монитор&quot;</strong><br /> <br type="_moz" />