Най-големият и луксозен седан на VW ще бъде снет от производство. Phaeton, който изначално бе критикуван заради нерентабилността и дълбоката си несъвместимост с философията на производителя, слиза от конвейерите през март догодина, пише fakti.bg.
Лимузината, смисълът от чието съществуване редом с Audi A8 бе поставян под съмнение от самото начало, донесе само загуби за Volkswagen. Миналата година малкото предприятие в Дрезден, където Phaeton се сглобява на ръка, е произвело едва 4 000 екземпляра или 30% по-малко от 2013-а.<br /> <br /> Продажбите на модела също не вървят добре. През 2014 г. в Европа са купени едва 1 792 &quot;народни&quot; лимузини срещу 6 556 A-/S-осмици. За сравнение миналата година Mercedes-Benz е реализирал 17 638 S-класи на Стария континент.<br /> <br /> Съществено влияние върху решението за пенсиониране на Phaeton оказва и &quot;Дизелгейт&quot;, който преформулира целите на най-големия немски производител. VW се опитва всячески да компенсира щетите от скандала с нови екологични програми, в които гигантът с 4.2-литров V-образен двигател изобщо не се вписва.<br /> <br /> 500-те работници във фабриката в Дрезден няма да бъдат съкращавани. Ръководството на Volkswagen смята да ги премести в завода в Цвикау, където се произвеждат Golf и Passat. Равносметката от авантюрата Phaeton сочи загуба от 28 000 евро на всеки продаден екземпляр и общо &euro;2 млрд. пасив от пускането на модела през 2002-ра.<br />