Volvo Cars значително намалява вредните емисии в своите логистични операции, като променя средството за транспорт между производствените си предприятия и новите си складове за автомобили, като вече се съсредоточава върху превоз с влакове, вместо с камиони.

Особено в Европа, където камионите все още са най-разпространения начин за транспортиране на нови автомобили до складове за дистрибуция и дилъри на отделни пазари, компанията е в процес на намаляване на CO2 емисии, като заменя все повече и повече превоза на камиони с железопътен транспорт.

Volvo Cars изчислява, че прилагайки превоза с влакове, компанията намалява вредните емисиите с почти 75% по маршрута между завода за производство в Гент, Белгия и специално изградено депо в Северна Италия. По друг маршрут, от Гент до второто си депо в Австрия, емисиите се редуцират почти наполовина след преминаването към железопътни превози.


И двете инициативи са част от плана за неутрализиране на вредното въздействие върху климата, който Volvo Cars представи тази година. Компанията има за цел да намали въглеродния отпечатък на автомобилите с 40% за периода между 2018 и 2025 г., което ще наложи 25% намаляване на оперативните емисии, включително логистичните.

Планът за 2025 г. е да бъде направена една осезаема стъпка към постигане на амбициите на Volvo Cars да стане климатично неутрална компания до 2040 г.

„Когато казахме, че планираме значително да намалим вредните емисии през всичките си операции, имахме предвид именно това“, казва Хавиер Варела, старши вицепрезидент по производство и логистика на Volvo Cars. „Логистичната ни мрежа е само една част от този пъзел, но въпреки това е важна. Това е един пример за нашия ангажимент да намалим негативното си влияние върху околната среда чрез значими, конкретни стъпки. “

Volvo Cars също иска да използва железопътен транспорт в по-широк мащаб в Китай и Съединените щати. Автомобилите вече се превозват от производствените си бази в Китай до пристанището в Гент, в Белгия, с влак два пъти седмично. Други влакови връзки доставят нови Volvo автомобили до регионални депа в Китай и Русия.

В САЩ, предприятието за производство на компанията в Чарлстън, Южна Каролина, се вписва в добре изградена железопътна товарна мрежа, която отвежда нови коли в депа на градовете в Северна Америка. Тези влакове заменят еквивалента на десетки камиони седмично. Това е брой, който вероятно ще се увеличи, след стартиране на производството на следващото поколение XC90.

Намеренията за действия по отношение на климата на Volvo Cars представлява един от най-амбициозните планове в автомобилната индустрия. Той съдържа конкретни стъпки в съответствие с глобалното Парижко споразумение за климата от 2015 г., което се стреми да ограничи глобалното затопляне до 1,5 градуса по Целзий над прединдустриалните нива.

Амбициите на Volvo Cars до 2040 г. надхвърлят разрешаването на проблема с вредните емисии чрез цялостна електрификация. От компанията осъзнават, че това не е достатъчно, за да се намали въздействието върху околната среда. Поради това борбата с въглеродните емисии се разглежда на всяко ниво: в производствената мрежа, по-широките операции, веригата на доставки и чрез рециклиране и повторна употреба на материали.

Амбициите на Volvo Cars за електрификация са отразени в наскоро стартираната, чисто нова линия автомобили Recharge. Това ще бъде името на всички автомобили Volvo с напълно електрически и хибриден задвижващ агрегат. Линията Recharge има за цел да увеличи продажбите на електрифицираните автомобили на шведския премиум бранд и да насърчи водачите да използват максимално Pure режим при шофиране.