Абсолютна забрана на колите с десен волан у нас. Това поискаха експерти по време на дискусия в Народното събрание за промените в Закона за движение по пътищата, съобщава "Монитор".
&bdquo;Тези коли, автобуси и камиони са изключително опасни и не трябва изобщо да се движат по нашите пътища&rdquo;, категоричен е изпълнителният директор на &bdquo;Технотест&rdquo; инж. Драгомир Мицов.<br /> <br /> Той разказа случай за автобус с десен волан, който се движел по линията София &ndash; Перник. Рейсът с обърната дирекция стоварил хората директно на пътя вляво, откъдето минават колите. Ако предложението бъде прието, това ще наложи шофьори, които са купили колите си от Великобритания, да обръщат воланите им.<br /> <br /> Връщането на полигона при обучението на кандидат-шофьори бе обсъдено вчера на дискусия в Народното събрание за промените в Закона за движение по пътищата. Идеята е плацът да не бъде само с маркировки, а да е с различни по вид настилки. Те ще преминават от гладък асфалт в заледен път, мокра повърхност или пясък. Така младите водачи ще могат в присъствието на инструктор да се научат да овладяват колата при екстремни условия, с които не е изключено да се сблъскат и в практиката си по-късно.<br /> <br /> Според председателя на Българския съюз по авто-мотоподготовка Йонко Иванов това ще подобри уменията на младите шофьори и същевременно с това да намали жертвите на пътя каквато е и една от целите на новия закон. Полигонът в практическата подготовка и в изпита за шофьори бе премахнат в далечната 1997 година. Мотивите тогава са били, че шофирането на специално пригоден плац е безсмислено и водачите ще могат много по-добре да се подготвят в реална среда, а именно - на пътя.<br /> <br /> Друго предложение, което беше направено по време на кръглата маса вчера, е шофьорите, които системно превишават скоростта, да бъдат изпращани на психотест. Ако не го издържат, то книжката им да бъде отнемана за значително по-дълъг период от време, отколкото предвижда сега действащото законодателство.<br /> <br /> Автоинструктори, които също участваха в кръглата маса, апелираха депутатите да обмислят начин за подготовката и на слабограмотните хора. <br /> <br /> Според тях не е редно да се изисква завършено поне средно образование, за да може да се взима шофьорска книжка. Това само стимулирало купуването на изпитите за водач, както и на фалшиви дипломи.<br /> <br /> &bdquo;Трябва да се измисли начин, по който и нискообразованите хора да могат да стават шофьори. Нужно е само да могат да четат и пишат. Подготовката им ще е наша грижа&rdquo;, обясниха инструкторите.<br /> <br /> От Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България също направиха предложение за промяна на начина за провеждането на курсовете. Експертите настояха да се въведе 10-часово обучение на магистрала, тъй като младите водачи излизали неподготвени там. Именно на тези пътища пък ставали най-тежките катастрофи./БЛИЦ <br /> <br />