Важно за потребителите! Най-честите неволи на туристите при пътуванията им и какви са компенсациите
Компенсации, дължими от авиокомпаниите за счупени куфари, както и лимитът, налаган от законодателството за броя на цигарите, които може да се пренасят през граница, са най-често вълнуващите туристите теми. Това показва опитът на Европейския потребителски център (EПЦ), пише "Монитор".
Оттам за две седмици през лятото отваряли изнесени информационни щандове на различни точки на Черноморието. Най-често срещаните въпроси били от типа: „Отивам да видя дъщерята в Лондон, колко стека цигари мога да си взема“ и „Счупиха ми куфара при полет, какво трябва да направя и какво обезщетение мога да получа“.
С все повече неуредици се сблъскват родните туристи при пътуване в чужбина чрез онлайн платформите, е друга от забелязаните тенденции. Българка попада в омагьосан кръг, за да си върне парите за направена резервация в Гърция, но впоследствие отказана от онлайн туристическата платформа.
В началото на декември 2017 г. потребителка си резервира хотел в Гърция за юни 2018 г., плаща и получава потвърждение за резервацията. В края на януари обаче получава известие, че се преустановяват отношенията между хотела в Гърция и онлайн платформата. Поради това резервацията е отказана, но повече от 2 месеца по-късно парите не са й преведени обратно по сметката, а тя е препращана от едната страна към другата. След намесата на експертите от Европейския потребителски център (ЕПЦ) у нас и в съседката ни на нашенката ѝ е възстановена сумата.
Често потребители се оплакват и че при анулиране на направена резервация в хотел през онлайн платформа също имат проблеми с получаването на парите си обратно. Съветът на експертите е в подобни случаи при доказано право на безплатна анулация е да се пише до хотела, защото това е търговецът, който реално прибира сумата. „Ако не се получи сумата обратно, то може да се обърне към нас за съдействие и помощ. Друг вариант е да се потърси помощта на банката за оспорване на плащането“, казва Игнат Арсенов, директор на потребителския център.
Компенсация се дължи и при проблем с настаняването. Такъв изживяват влюбена двойка на Нова година в италиански хотел. Още при пристигането установят, че е много студено, парното не работи добре, има проблеми и с топлата вода. Оплакват се на рецепцията, но не се намира решение. С помощта на ЕПЦ Италия половината от платената сума е възстановена като компенсация от страна на хотела.
С все повече неуредици се сблъскват родните туристи при пътуване в чужбина чрез онлайн платформите, е друга от забелязаните тенденции. Българка попада в омагьосан кръг, за да си върне парите за направена резервация в Гърция, но впоследствие отказана от онлайн туристическата платформа.
В началото на декември 2017 г. потребителка си резервира хотел в Гърция за юни 2018 г., плаща и получава потвърждение за резервацията. В края на януари обаче получава известие, че се преустановяват отношенията между хотела в Гърция и онлайн платформата. Поради това резервацията е отказана, но повече от 2 месеца по-късно парите не са й преведени обратно по сметката, а тя е препращана от едната страна към другата. След намесата на експертите от Европейския потребителски център (ЕПЦ) у нас и в съседката ни на нашенката ѝ е възстановена сумата.
Често потребители се оплакват и че при анулиране на направена резервация в хотел през онлайн платформа също имат проблеми с получаването на парите си обратно. Съветът на експертите е в подобни случаи при доказано право на безплатна анулация е да се пише до хотела, защото това е търговецът, който реално прибира сумата. „Ако не се получи сумата обратно, то може да се обърне към нас за съдействие и помощ. Друг вариант е да се потърси помощта на банката за оспорване на плащането“, казва Игнат Арсенов, директор на потребителския център.
Компенсация се дължи и при проблем с настаняването. Такъв изживяват влюбена двойка на Нова година в италиански хотел. Още при пристигането установят, че е много студено, парното не работи добре, има проблеми и с топлата вода. Оплакват се на рецепцията, но не се намира решение. С помощта на ЕПЦ Италия половината от платената сума е възстановена като компенсация от страна на хотела.