След 6 години компанията Volkswagen реши да оборудва своя пикап с по-мощен двигател. Заедно с модернизацията, Amarok получи превъзходния 3,0-литров турбодизелов двигател V6 TDI, който чудесно подхожда на лекотоварния модел.

Една от основните причини за появата на по-мощния и силен дизелов двигател V6 е желанието на собствениците на Amarok за повече мощност на двигателя, което хората от ръководството на Volkswagen „Лекотоварни автомобили” са взели под внимание и са удовлетворили в обновения модел. Новият 3,0-литров V-образен 6-цилиндров турбодизелов двигател тип Common-Rail е взет от Audi, като в Европа се предлага в три варианта на мощност – със 163, 204 и 224 к.с.

 

Пикапът е с повишен пътен просвет и с постоянно задвижване на четирите колела с диференциал Torsen.
Пикапът е с повишен пътен просвет и с постоянно задвижване на четирите колела с диференциал Torsen.

Най-мощната версия е комбинирана стандартно с 8-степенна автоматична скоростна кутия с хидравличен преобразувател на германската фирма ZF, а за средния вариант тя е опция. Серийна за двете по-малки мощности е 6-степенната ръчна трансмисия. Двигателят 3.0 V6 TDI е познат от Audi A6 и А7, и е известен като много здрав и надежден. Той е компактен и лесно е намерил място под големия преден капак на Amarok. Предното окачване на колата остава непроменено, тъй като новият двигател е само с 20 кг по-тежък от предишния. Променени са само спирачките, като са увеличени диаметрите на предните и задните дискове.

Системата за автоматично спускане се справя перфектно, като Amarok слиза равномерно и безопасно.

Системата за автоматично спускане се справя перфектно, като Amarok слиза равномерно и безопасно.

Пикапът с 8-степенната автоматична скоростна кутия има постоянно задвижване на четирите колела 4Motion с асиметричен Torsen диференциал, който разпределя тягата в съотношение 40% към предната ос и 60% към задната ос, без понижаващи предавки, като първата скорост на автоматичната трансмисия има и без това много голямо предавателно отношение. Понижаваща предавка имат пикапите с 6-степенна механична скоростна кутия. При тях основното задвижване е на задните колела, а предното се включва при понижено сцепление и на офроуд, като системата също се нарича 4Motion.

 

Арматурното табло е с нов дизайн, а в средата изпъква големият цветен дисплей на навигационната система.
Арматурното табло е с нов дизайн, а в средата изпъква големият цветен дисплей на навигационната система.

На пътя най-мощната версия на двигателя V6 TDI с 224 к.с. еднакво уверено дърпа и от самото начало при старта, и при ускоряване за изпреварване. При позволената на магистралата скорост от 140 км/ч в купето на Amarok не се чува дразнещ шум от мотора. Като цяло новият дизелов двигател до голяма степен напомня на бензинов агрегат и по звука, и по плътността на тягата. За още повече мощност се активира функцията Overboost, която за кратко вдига мощността с допълнителни 21 к.с. и 50 Нм според пътната ситуация. С този мотор Amarok може да тегли ремарке с обща маса до 3,5 тона. Пикапът има отлично пътно поведение както на сухи, така и на мокри настилки. С четирима човека на борда, машината е като галопиращ кон и няма нищо общо с мудните реакции на конкурентите. Колата не се наклонява в завоите, не се люлее по неравностите, като демонстрира навици на чисто пътнически автомобил, а при резки маневри с волана реагира директно без никакво забавяне.

 

С мощния двигател Amarok щурмува без затруднения офроуда, преодолявайки неравности и коловози.
С мощния двигател Amarok щурмува без затруднения офроуда, преодолявайки неравности и коловози.

Истинското предизвикателство за обновения Volkswagen Amarok е шофирането извън пътя, където пикапът с 4х4 е в стихията си. С мощния двигател Amarok щурмува без затруднения офроуда, преодолявайки големи неравности и коловози, пясък, кал и сняг. Дори и без понижаващи предавки, на първа скорост на автоматика, пикапът перфектно преодолява наклон до 100% и страничен наклон до 50 градуса. Още с 1500 об/мин двигателят осигурява плътна тяга и пикапът се изкачва по билото на планината без дори мигновено колебание. Системата за автоматично спускане надолу също се справя перфектно, като колата се движи равномерно и безопасно на слизане, без да е необходимо водачът да докосва педала на спирачката.

 

Никой друг пикап не предлага толкова широко пространство между арките на колелата в товарния отсек.
Никой друг пикап не предлага толкова широко пространство между арките на колелата в товарния отсек.

Volkswagen Amarok е преди всичко един товарен автомобил с най-широката товарна платформа в класа с товарна площ 2,52 кв.м и с ширина от 1222 мм, което позволява напречното натоварване на европалет. Полезният товар достига до 1 тон. В същото време Amarok е един истински SUV, който може да качи 5-членно семейство високо в планината, заедно със спортни принадлежности или огромен багаж. Като опция се предлагат различни видове капаци и покриви над товарния отсек.

 

На задния ред седалки има пълноценни места за трима възрастни, така че в пикапа има място за петима.
На задния ред седалки има пълноценни места за трима възрастни, така че в пикапа има място за петима.

Наистина Volkswagen Amarok е хубав и практичен автомобил, особено във високата версия на оборудване Highline. Промените във външния вид включват нова радиаторна решетка, биксенонови фарове и LED дневни светлини, ново оформление на предната броня и фаровете за мъгла, спортен капак на товарния отсек в цвета на каросерията, 20-инчови алуминиеви джанти и осветление за регистрационните табели и праговете на вратите. В интериора арматурното табло е с нов дизайн и впечатлява с изискан стил на хоризонтални линии, между които изпъква цветният мултифункционален дисплей на навигационната система. За водача и пътника до него са предвидени изцяло нови комфортни и ергономични седалки с електрическа настройка до 14 позиции, които да отговорят на всяка персонална необходимост. Официално продажбите на Volkswagen Amarok V6 TDI у нас стартираха, а първите автомобили вече са в дилърските центрове на марката.

 

Компактният дизелов двигател 3.0 V6 TDI лесно е намерил място под големия преден капак на Amarok.
Компактният дизелов двигател 3.0 V6 TDI лесно е намерил място под големия преден капак на Amarok.

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

224 (245*) к.с. максимална мощност при 3000-4500 об/мин

550 (600*) Нм въртящ момент при 1400-2750 об/мин

7,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

193 км/ч максимална скорост

7,6 л/100 км среден разход на дизел

199 г/км емисии на СО2

*При Overboost

Източник: Монитор