Volvo XC60 с отличие от Plastics Recycling Awards Europe

Престижните награди Plastics Recycling Awards Europe за поредна година отличиха компаниите, в рамките на европейската индустрия за рециклиране на пластмаси. Volvo се нареди сред победителите на официалната церемония, която се състоя през изминалата седмица в Амстердам.

Компанията спечели встъпителна награда в категорията автомобилен, електрически или електронен продукт на годината, за специално конструираната версия на XC60 T8 Twin Engine plug-in hybrid SUV, изградена предимно от рециклирани пластмасови материали.

Миналата година като израз на своята амбиция в тази област, компанията представи специалната версия на модела. Тя изглежда по идентичен начин на вече съществуващия XC60, но някои от пластмасовите му компоненти са подменени с техни еквиваленти, съдържащи рециклирани материали.



Интересното при XC60 T8 Twin Engine plug-in hybrid SUV е, че централната конзола, част от интериора на автомобила, е изградена от възстановими влакна и пластмаси, добити от преработени риболовни мрежи и морски въжета. За изработката на седалките са използвани нишки от пластмасови бутилки. Същите материали, в допълнение с рециклиран памучен микс от отпадъчни текстилни парчета се съдържат в стелките. А вече употребявани седалки от стари Volvo автомобили са послужили за изработката на звукоизолиращия материал под предния капак.

Моделът е символ на стремежа на Volvo от 2025 г. във всеки нов автомобил, поне 25% от използваната пластмаса, да бъде от рециклирани материали.



Демо версията на XC60 е част от призива на Volvo към автомобилните доставчици да работят по-тясно с производителите, за да може следващото поколение компоненти в автомобилите да бъде още по-устойчиво. В това отношение брандът вече получава позитивни отзиви от своите доставчици.

Припомняме, че през 2017 г. Volvo пое ангажимент да намали влиянието си върху околната среда, а първата стъпка в постигането му бе изявлението, че всички автомобили на бранда, произведени след 2019 г., ще бъдат електрифицирани. В подкрепа на тази стратегия, от Volvo заявяват, че са си поставили за цел до 2025 г. електрическите автомобили да съставляват 50% от глобалните им продажби.