Facebook призна, че позволява на външни компании, а именно Spotify и Netflix, да имат достъп до личните съобщения на потребителите на социалната мрежа. Това предаде BusinessInsider.

В отговор на материал, публикуван от в. "Ню Йорк Таймс", разкриващ как Facebook споделя потребителски данни с големите си партньори, социалната мрежа признава, че е предоставила на трети страни богат достъп до съобщенията на потребителите си.

Според Facebook обаче това улеснявало и потребителите. Те, например, могат да влизат в услуги като Spotify със своя Facebook акаунт, а след това да изпращат съобщения чрез приложението Spotify, уточнява dir.bg.

"Имали ли са достъп партньорите ни до вашите съобщения? Да. Но за целта потребителите е трябвало да се впишат първо в Facebook и след това да ползват приложенията на нашите партньори", разясняват от социалната мрежа.

"Достъпът до личните ви данни просто е бил даден на трети страни без вие да сте дали съгласието си за това", коментира Давид Владек, който е бившият главен председател на отдела за защита на потребителите към Федералната търговска Комисия в САЩ.

Според материала на "Таймс", Spotify може да чете съобщенията на повече от 70 милиона потребители на Facebook месечно. Вестникът съобщава още, че Spotify, Netflix и Royal Bank of Canada могат не само да четат, но и да пишат и дори да изтриват съобщенията на хората във Facebook.

Spotify и Netflix обаче са заявили на "Таймс", че досега не им е било известно, че са имали такъв широк достъп. Facebook пък са заявили, че досега не е било злоупотребявано с тези правомощия.

Информацията обаче е доста тревожна, защото повечето хора автоматично смятат, че личните им съобщения са неприкосновени и написаното в чата остава само между участващите в разговора. Притеснителен е и факта, че Facebook предоставя толкова голям достъп до своята база с данни на трети страни.