Преди часове стана ясно, че си отива една ера. А именно, че Фейсбук въведе промяна, която важи за всички потребители. Сега пък стана ясно, че интернет гигантът заедно с Гугъл са обединили сили по проект, подет от медии по света за идентифициране на достоверните и надеждни източници на информация.

Инициативата е наречена "Проект Доверие" (Trust Project) и е предназначена да се бори с дезинформацията по интернет. Към нея вече се присъединиха Майкрософт и Тиутър. Около 75 медийни организации също участват в нея. 

"В един цифрово и социално свързан свят като днешния е повече от когато и да е било е трудно да се установи кое е истинска информация, кое е реклама и кое е дезинформация", казва Сали Лерман от университета Санта Клара в САЩ, която е една от ръководителките на "Проект Доверие". 

"Проектът предвижда поставянето образно казано на етикет за надежден информационен източник върху информациите, които отговарят на критериите за етичност и прозрачност. Всяка интернет платформа ще изготви така наречените индикатори за доверие, за да помогне на читателите да оценят дали една информация идва от надежден източник, в който те могат да имат доверие", посочва Лерман.