Международен екип от учени от Deep Carbon Observatory откри неизвестни до сега екосистеми,  обитавани от микроорганизми, чиято обща маса достига 15-23 милиарда тона. Това е стотици пъти повече от биомасата на цялото човечество, съобщава The Guardian.

Изследователи от "Deep Carbon Observatory" са взели проби от подводни и наземни сондажи, дълбоки повече от пет километра, за да определят какво количество въглерод се съдържа в литосферата.

Резултатите от анализа са показали, че 70 процента от бактериите и от всички микроорганизми на Земята, включително Altiarchaeales, предпочитат среда с високо съдържание на сяра, открита  в хидротермални извори при температура 121 градуса по Целзий, живеят в дълбините.

Някои микроорганизми са открити на дълбочина 2,5 километра. Те получават енергия за жизнената си дейност не от слънчева светлина, а от окисляване на неорганични вещества. Те изпускат метан като страничен продукт.

Смята се, че обемът на подземната микробна биосфера е приблизително два милиарда кубически километра, но тази гигантска цифра може да бъде актуализирана в бъдеще.