Обектът J0740 + 6620, който се върти около бяло джудже, се оказа най-масивната неутронна звезда - той е 2,17 пъти по-тежък от Слънцето.

До това заключение стигнаха астрономите, чиято работа беше публикувана от научното списание Nature Astronomy. Тази стойност надвишава ограничаващата маса, при достигане на която неутронната звезда трябва да се превърне в черна дупка.

Диаметърът на неутронната звезда J0740 + 6620 е около 30 километра, но масата й е 4,32 * 10 на 30-та степен кг, тя е повече от два пъти по-тежка от Слънцето и повече от 722 хиляди пъти по-тежка от Земята.

Този обект се върти около бяло джудже - звезда, която няма източници на термо-надарена енергия и свети само благодарение на топлинната си енергия.

Светлината от тази двоична система достига до Земята за около 4 600 светлинни години, тоест се намира на 43,52 * 10 на 15-та степен км до нея.

Астрономите успяха да изчислят масата на J0740 + 6620 благодарение на така нареченото закъснение на Шапиро. Този ефект е, че светлината, минаваща близо до масивен обект, се забавя малко.

Освен това, колкото по-масивен е обектът, толкова по-голямо е забавянето.

След като анализира данните на Американския радиотелескоп „Грийн Банк“, международна група астрономи, по големина на закъснението на Шапиро успя да изчисли първо масата на бялото джудже, а след това и масата на неговия спътник - J0740 + 6620.