Новият интерфейс на Gmail е най-доброто нещо, което се случвало в света на електронните пощи от стария Gmail насам, пише редакторът на Forbes Антъни Карц. По думите му новият клиентски софтуер е по-умен, по-сигурен и може да ви предпази от неудобни ситуации.
По какво прилича на стария?   
"Ако трябва да съм честен, когато се логнах в gmail акаунта си за първи път след пускането на новия интерфейс, си помислих: "Е, това ли е?! Само толкова?". Първото нещо, което ми направи впечатление, е новият дизайн, който е вдъхновен от общата визия на Google, използвана и в останалите им продукти, например Docs и Sheets", коментира Карц. По думите му обаче в същността си новият Gmail не се различава кой знае колко от стария, ако се съди само по външния вид.      

Според продуктовия мениджър на Gmail Джейкъб Банк това е нарочно търсен ефект. Компанията не е искала потребителите да изпаднат в шок, отваряйки новата платформа. "Нашата цел беше постепенно да ги запознаем с всички нови функции", казва още той.    Според Карц точно това се случва в минутите след първата среща с новия Gmail. Той е от онези продукти, в които се влиза много лесно, а промените не се забелязват, докато не започнеш да работиш с тях.   

Какво е новото?   
"Решихме да пренапишем изцяло структурата на Gmail. Искахме да подобрим сигурността, да на правим по-лесно извършването на някои от най-обикновените операции и да използваме изкуствения интелект на Google, за да направим електронната поща по-умна.    Фокусът в последния ъпдейт е върху корпоративния имейл клиент G Suite, но останалите потребители могат да се възползват от почти всички нововъдения, включително по-високото ниво на сигурност, автоматичните напомняния за мейли, които чакат отговор и новият страничен панел.   

Когато пишете ново писмо, вече имате опцията на използвате т. нар. Confidential mode, или поверителен режим. Ако искате да изпратите писмо, което обаче не желаете да "живее" вечно в кутията на получателя, можете да поставите изричен срок, в който то ще е достъпно. Можете да поискате и двустепенна идентификация за отделни мейли, както и да забраните тяхното препращане, копиране или разпечатване. Таци опция е много полезна, ако искате да изпратите чувствителна информация на някого, но без получателят да може да я споделя.   

Съобщенията, свързани със сигурността, вече също изглеждат по различен начин - изписани са на червен фон и изискват определено действие от потребителя. Така трудно могат да останат незабелязани.    "Старите предупреждения бяха твърде незабележими и хората ги игнорираха. Повечето изобщо не ги четяха, а когато ги четяха, не бяха сигурни какво трябва да направят. Сега променихме това и вече няма да има съмнения дали трябва да се предприеме едно или друго действие", твърди Джейкъб Банк.    Новият Gmail включва цял набор от нови инструменти, насочени срещу т. нар. "фишинг" - той ще предупреждава за съмнителни адреси, ще сканира съобщенията за изображения или линкове, които могат да са опасни за потребителя.   

По-умен, по-бърз и по-силен   
Google вече от години използва своята "облачна" технология за различни цели - от това да идентифицира "спам" съобщенията до това да сортира автоматично мейлите в отделни категории. Сега компанията отива една крачка по-напред и то с доста смел ход - т. нар. "nudging", или "побутване". За какво става въпрос?   

На всеки се е случвало да получи мейл, на който трябва да отговори и ако не го стори веднага, впоследствие той бива затрупан от по-нови съобщения и просто потъва в забрава. Седмица по-късно същият човек пише отново с въпрос защо не е получил отговоро навреме, а това пъ води до унизителни обяснения, че просто е бил забравен.   

За да не се случват подобни неща, "nudging" функцията идентифицира точно тези съобщения, които очакват отговор и от време на верме ги "избутва" по-напред в пощенската кутия. Така шансът за ги забравите намалява значително.    Функцията Smart Reply, която досега беше достъпна само за потребителите на мобилното приложение на Gmail, вече може да бъде открита и в уеб интерфейса. Тя предлага автоматизирани варианти за отговор на дадено съобщение, в зависимост от неговото съдържание, например "Да/Не", "Благодаря за вниманието" и др.   

И като става въпрос за мобилното приложение, то също не остава встрани от последния ъпдейт, пише още Антъни Карц. То ще може да прави по-точни допускания, базирани на поведението на потребителя. Gmail ще даде опцията за получаване на известия само за тези мейли, които оцени като важни. Това е особено важно за хората, които в момента изцяло са изключили известията си, за да се спасят от постоянните звукови сигнали. Приложението ще следи по-внимателно и комуникацията на потребителите с рекламните съобщения и мейлинг листите. Ако продължавате да изпращате съобщения от определен подател директно в кошчето или пък напълно ги игнорирате, елетронната поща ще ви предложи да се откажете от тях напълно.