Meждународен екип от астрономи, ръководени от учени на University of Warwick откриха екзопланета, която е по-малка от Нептун и поддържа собствена атмосфера. Любопитният космически обект е позициониран в т.нар. "Neptunian Desert" район, който се намира в близост до звездите с период (2-4 дни).

Обикновено в тази зона планетите получават силно облъчване от своята звезда и не са в състояние да имат атмосфера, тъй като се изпаряват до скалистото си ядро.

Новата екзопланета е кръстена "NGTS-4b", като  учените вече я наричат "The Forbidden Planet" и е по-малка от Нептун, но размерите ѝ надхвърлят три пъти тези на Земята. Според данните "NGTS-4b" извършва една пълна обиколка около своята звезда за едва 1.3 дни, като температурата на повърхността е от порядъка на 1000 градуса по Целзий. Екзопланетата се намира на 920 светлинни години от Земята и е 20% по-малък радиус от Нептун, съобщава SciTechDaily.

Учените твърдят, че "NGTS-4b" е уникална по рода си екзопланета, която има 20 пъти по-голяма маса от тази на нашата планета. Изследванията показват, че този космически обект е попаднал в "Neptunian Desert" през последните 1 000 000 години. Наличието на атмосфера и сходните характеристики с тези на Земята озадачават астрономите, които не очакват да открият в този регион подобни дела. Тепърва ще разбираме повече детайли за "NGTS-4b".