Екзопланетите са писъкът в астрономията днес, след като технологията на човечеството се разви до степен да започне да ги открива. Космическият телескоп Kepler наскоро добави още 1284 досега неоткрити екзопланети, а търсенето на подходяща за живот планета, подобна на Земята, е по-усилено от всякога.
В краткото документално видео, наречено „The Search for Earth Proxima“ и създадено от Speculative Films (страхотно научно име), учени дискутират настоящите мисии, които трябва да открият обитаеми планети – вероятността за това е много по-голяма, отколкото предполагате.

Според видеото, всяка втора звезда има планети в така наречената Голдилок зона – където условията са подходящи за възникване и развитие на органичен живот. Ако се фокусираме върху специфична галактика, шансовете стават дори по-големи. Поглеждайки към най-близката до Земята звезда – Алфа от Кентавър, шансовете за откриване на обитаема планета се вдигат до цели 85%.

Втората част на видеото обръща внимание на конкретната мисия, която трябва да открие обитаема планета около Алфа от Кентавър – Mission Centaur. Изследователите, които се занимават с тази задача, ще използват специален телескоп, който да блокира светлината от двете звезди в Кентавър, за да могат да бъдат наблюдавани потенциалните планети, обикалящи около тях, завършва IDG.