Противно на някои теории, че по-добрата ориентация на мъжете се дължи на център в мозъка, който е по-добре развит, проф. Джина Рипън от университета Астън в Бирмингам твърди, че няма разлика в женския и мъжкия мозък. Специалистът по неврология твърди, че мозъкът се адаптира и развива.
Професор Джина Рипън от университета Астън в Бирмингам твърди, че всякакви разлики са резултат от заобикалящата среда, не са биологически. Пред в. The Telegraph Рипън не подкрепя резултатите на различни проучвания, които твърдят, че мозъкът на жената се справя по-добре в социалните умения, паметта и мултитаскингът или вършенето на няколко неща едновременно, докато мъжете се справят по-добре с възприемането и координацията.<br /> <br /> &quot;Просто не е вярно да се твърди, че има разлики между мозъците на мъжете и жените. Не може да различиш мъжки от женски мозък така, както можеш да различиш скелетите например&quot;, казва Рипън. Тя е специалист по неврология. Според нея характерните за мъжете и жените черти се оформят като резултат на &quot;половите стереотипи&quot;, на които бебетата и децата се излагат, докато растат.<br /> <br /> Проф. Рипън смята, че няма никаква пречка женски мозък да бъде &quot;свързан&quot; различно и да работи по-активно с другите си зони, които са привични за мъжете и обратното. &quot;Често се пропуска как мозъкът се променя с течение на времето&quot;, коментира тя и допълва, че органът може да се адаптира и развива.<br /> <br /> Силните разделения между момчетата и момичетата вредят на развитието на децата. Дори големите разлики между играчките за момчета и момичета водят до развитие на различните зони в техните мозъци. &quot;Хората смятат, че малките момичета искат да са принцеси&quot;, казва Рипън и допълва, че това всъщност се появява впоследствие и изпраща ранно послание към детето какво се очаква от него.<br /> <br /> Тя препоръчва, че малките деца не трябва да имат различни играчки, за да могат да развиват всички зони на мозъка си равномерно и еднакво добре. По-важно според нея е да бъдат окуражавани да играят с това, което привлича вниманието им най-много.<br /> <br /> &quot;Да казваш на момчетата да не бъдат грижовни или на момичетата да не играят с играчки с научен или физически елемент може само да ограничи потенциала им&quot;, коментира Меган Периман, съосновател на групата Let Toys Be Toys, която подкрепя премахването на половото стереотипизиране на играчките.<br /> <br /> В Скандинавските страни има тенденция на промяна на половото възпитание и въвеждането на т.нар. &quot;трети пол&quot;. На 10 декември беше повторно гласуване на доклада Estrela, изготвен от европейския офис на Световната здравна организация. В доклада се искаше задължително сексуално образование от най-ранна детска възраст - запознаване на децата от 0 до 4 год. с различните полови идентичности. Според тези тенденции трябваше да се показва на 4-годишни деца как да играят на &quot;доктор&quot; и да се изучаванет хомосексуалните взаимоотношения от 6-годишна възраст. Противниците на доклада Estrela са сигурни, че приемането на подобна политика ще доведе до моралната деградация и объркването на половата идентичност на детето.