Откритите хидротермални находища на Марс може да станат „ключ“ към произхода на живота на Земята. Това заявиха от американската космическа агенция.
Находищата са открити благодарение на наблюденията на апарат за разузнаване на Червената планета на НАСА. „Дори и никога да не намерим доказателства за това, че на Марс е имало живот, новите данни могат да ни разкажат за типа среда, в която животът е могъл да се зароди на Земята“, каза главният специалист в космическия център на НАСА в Хюстън Пол Нилс.

По думите му, вулканите и водата на Марс в древността, очевидно, са осигурявали същите условия за живот, каквито са съществували по същото време и на Земята.

Тези процеси, вероятно, са се случвали на Марс преди 3.7 милиарда години. Примерно по същото време, както се смята, е започнал да се заражда животът и на Земята.

По-рано планетолозите предполагаха, че океаните от течна вода е могло да се появяват на Марс не в резултат на изригвания на вулкани или падането на астероиди, а вследствие на взривове на залежите на „замразен“ метан във вътрешността на леда. Съответната статия е публикувана в списанието Nature Geoscience.

Данните от марсохода Curiosity, на свой ред, помогнаха на учените от НАСА да изяснят как са изглеждали езерата на Червената планета в различни периоди от тяхното съществуване и да докажат, че те са били топли и годни за съществуването на живот в течение на милиарди години. Изводите им са публикувани в списание Science.