Сондата "Ню хърайзънс" завърши пътешествието си до Плутон, което отне повече от 9 години, предаде Би Би Си. През по-голямата част от пътуването апаратът хибернираше, за да спести енергия и разходи и да се вмести в бюджета от 720 млн. долара за изследвания.
През януари &quot;Ню хърайзънс&quot; се събуди, за да започне да наблюдава планетата &ndash; джудже, която бе &quot;аутсайдер&quot; сред газовите гиганти наоколо. Учените смятат, че може би около Плутон и спътниците му ще открият фосили от формирането на Слънчевата система преди 4,6 млрд. години.<br /> <br /> Апаратът няма възможност да влезе в орбита около планетата, така че най-важната част от пътешествието му ще продължи едва 30 минути. В тях &quot;Ню хърайзънс&quot; ще премине покрай Плутон и ще го заснеме, надявайки се да открие от какво е съставена планетата и да анализира атосферата й. &quot;След деветгодишно пътуване, сега трябва да знаем къде точно ще бъде Плутон в рамките на 100 секунди&quot;, коментира мениджърът на проекта Глен Фаунтин. Очаква се &quot;срещата&quot; между сондата и планетата да се случи във вторник. /БЛИЦ<br />