Дигитализацията навлиза във всички аспекти на ежедневието и вече помага на гражданите и гостите на София да пътуват по-лесно и удобно с метрото с дигитален билет. Иновацията е на разположение на абонатите на А1, които могат да купят билета през сайта А1.bg/tickets и мобилното приложение Моят А1.



Така не е необходимо да се редят на опашки пред касите за билети, както и няма нужда да търсят дребни, което е допълнително удобство – сумата се начислява към следващата месечна фактура. А ако ползват предплатена услуга от телекома, направо се приспада от наличния баланс.

Как се случва това?

Специално разработената страница ще генерира автоматично QR код, който на свой ред може да бъде сканиран на турникетите на входа на всяка метростанция в София. При достъпване на страницата номерът на абоната ще бъде автоматично разпознат. Оттам нататък е лесно. Остава само да се следват инструкциите и да се натисне бутонът „Купи“.

При всяка успешна покупка се получава потвърдителен SMS, с който клиентът ще намери линк към закупения билет. За по-лесно разчитане на QR-кода е препоръчително потребителите да засилят яркостта на своето устройство достатъчно, за да се вижда изображението на него.


Колко струва дигиталният билет?

Модерният и удобен дигитален билет от А1 струва 1,60 лв., също колкото и хартиеният. Предимствата за пътниците са в бързината на закупуване, без чакане по опашки и необходимост от точна сума.

А контрольорите?

На страницата, на която се генерира уникалният QR код за сканиране, има информация за датата и часа на закупуване, както и кога е използвана картата. По този начин потребителите могат да удостоверят пред контрольорите на Столична община, че са изрядни пътници.

Технологиите носят много ползи в днешното забързано ежедневие и повечето от нас все по-често очакваме услугите, които ползваме ежедневно, да са достъпни по възможно най-удобния за нас начин - през телефона.



С новата услуга дигитална еднократна карта за метрото от А1 потребителите могат да спестят време, когато им предстои да пътуват с метрото, защото не чакат на опашки за билет. Допълнително удобство е, че няма да им се налага да пазят по време на пътуването хартиено билетче.