Телескопът “Хъбъл” откри вода в атмосферата на друга планета. Откритието е от голямо значение за търсенето на извънземен живот, тъй като планетата се намира в орбита около голяма звезда и много прилича на нашата Земя.

Планетите, на които е възможно да има живот, трябва да покриват куп изисквания. Едно от тях е да бъдат в орбита около голяма звезда, но на такова разстояние, че да не са нито прекалено топли, нито прекалено студени.

Така, ако на тях има вода (една от главните съставни части за живот), тя ще остане в атмосферата и е възможно да съществува и в течно състояние.

Измерването на съставките на атмосферата на далечна планета става само по един начин – учените наблюдават промените в пречупването на светлината на звездата, когато планетата преминава пред нея.

“Супер Земята” се казва K2-18b и се намира на около 111 светлинни години от нас.

Това прави около 650 млн. млн. мили – прекалено далеч, за да изпратим сонда. Тя е с два пъти по-голяма от нашата планета и температура, която е достатъчна да задържи водата в течно състояние – между 0 и 40 градуса по Целзий.

Учените са категорични, че следващото поколение космически телескопи, които трябва да заместят “Хъбъл” от 2020 г. нататък ще могат с много по-голяма точност да изследват атмосферата на планетата.

Целта е да открият специфични елементи, които могат да бъдат произведени единствено от живи организми.

Човечеството прави своите предположения за извънземен живот на базата на това, което знаем от опит. На Земята животът се зародил благодарение на наличието на течна вода и именно това търсим на други планети.

Това обаче не означава, че при други химични комбинации е невъзможно да съществува живот, казват учените.