Множество нови тенденции в технологиите се очертават през 2021 година. Компаниите ще пренастройват фокуса си, на фона на продължаващи промени в поведението на потребителите, коментира Милен Ганев, съдружник в българската софтуерна компания Е-CARD, която е в топ 50 на Европа. На първо място смартфоните ще са повече от смартфони, защото ще позволяват още повече общуване със света около нас.

Човешкото поведение се промени значително през 2020 г. и сега повече от всякога наблюдаваме желание за свързаност и достъпност. През 2021 г. и след това промяната в потребителското поведение ще катализира иновации при смартфоните и ще надхвърли традиционните функции на устройствата, обясни Ганев.
 
Смартфоните ще продължат да имат централна роля в свързаността помежду ни с навлизането на 5G и все по-мощни процесори. Подобренията в свързаността ще подпомогнат смартфоните да взаимодействат по-добре и по-ефективно с устройствата около нас – като ги трансформират в гейм конзоли или продължение на десктоп устройствата.

По време на тази ера на повишена дистанционна свързаност, смартфонът не само ще ни помага по-ефективно да работим в условията на новата нормалност, като например дистанционно обучение, но също ще ни помага да взаимодействаме, учим, образоваме и да се свързваме със света около нас.
 
На второ място, през тази година ще наблюдаваме повишено търсене на технологии, които ни дават специфично преживяване, смята Милен Ганев. Докато потребителите продължават да търсят не просто устройства, които улесняват натовареното всекидневие, но също така отговарят на конкретни нужди, ще продължим да наблюдаваме повишен фокус от OEM-ите към устройства, които отговарят на нуждите на всички типове потребители. През последните години наблюдаваме силен фокус от няколко технологични гиганта върху гейминг устройствата.

Тази тенденция ще продължи и през 2021 г., каза Милен Ганев от Е-CARD. Характеристики, близки до професионалните решения, ще станат достъпни за гурута в социалните мрежи, с издръжливост и удобство за по-активните потребители, ще се появят повече портативни и гъвкави устройства. Така например, през 2021 г. потребителите ще търсят все повече технологични решения, които не правят компромис с интелигентността и функционалността на по-големите дисплеи.
 
Въпреки понижените възможности за пътуване, потребителите повече от всякога имат нужда от технологични решения, които са гъвкави и лесно преносими, за да пасват на постоянно променящия се начин на живот – например, сгъваемо устройство, което предлага лесна преносимост и функционалност в едно.
 
На трето място, виртуалната и добавената реалност ще се пренесат в пазаруването. През 2021 г. виртуалната и добавена реалност (VR/AR) ще излязат извън границите на гейминга и образованието и ще навлязат в шопинг сегмента, подчерта Милен Ганев. Миналата година потребителите се оттеглиха от пазаруването във физически обекти, основно поради локални ограничения за достъп.

С очакванията броят на потребителите на 5G устройства да достигне 190 млн. броя само през 2020 г., прогнозата е, че потребителите ще използват виртуалната и добавена реалност за изпробване на продукти, ново облекло и дори ще правят интериорен дизайн на домовете си.
 
Пазаруването или тестването на потенциално нов продукт вече няма да изисква физическо докосване на продуктите – всички производители ще трябва да намерят начин да превърнат шопинг преживяването в максимално реалистично, което ще е възможно с напредването и широкото разпространение на 5G.