Учените скоро ще могат да разкрият същината на загадъчния извънземен радиосигнал, уловен през 1977 г. от телескопите на Института по търсене на извънземни цивилизации SETI, съобщава Space.com. За всичките си 56 години работа астрономите на SETI не са успели да открият еднозначни следи от извънземни цивилизации с едно малко и противоречиво изключение.
За тази роля претендира така нареченият сигнал Wow!, уловен от радиотелескопа &bdquo;Голямо ухо&ldquo; през 1977 г. В следващите години учените така и не успели да намерят повторно източника на този сигнал в съзвездие Стрелец, което ги накарало да го смятат за отражение на радиовълни от Земята от късчета космически боклук.&nbsp;<br /> <br /> Антонио Парис (Antonio Paris) от колежа Санкт Петербург в САЩ, който по това време работел в Министерството на отбраната на САЩ, смята, че притежава ключа към разгадаването на това, което е породило този сигнал.По думите му в момента, когато астрономите на SETI са фиксирали сигнала Wow!, през съзвездие Стрелец, в точката, откъдето дошъл сигналът, се намирали две предполагаеми комети &ndash; 266P/Christensen и 335P/Gibbs, официално открити чак наскоро, през 2006 и 2008 г.<br /> <br /> Кометите, както обяснява ученият, съдържат гигантско количество вода, която на свой ред се състои от водород и кислород. Йонизираният водород излъчва радиовълни на същите честоти, които е уловил &bdquo;Голямо ухо&ldquo; през 1977 година.&nbsp;Първоначално учените смятали, че подобно съвпадение е обяснимо от гледна точка на съществуването на извънземни &ndash; тъй като водородът е изключително разпространен във Вселената, то е напълно възможно пришълците да са използвали &bdquo;невъзможния&ldquo; сигнал на базата на тези честоти за индикация на своето съществуване.<br /> <br /> През 2017 година кометата 266P/Christensen ще прелети за пореден път през съзвездие Стрелец и ще премине покрай звездата Кси Стрелец, до която е фиксиран сигналът Wow!&ldquo;.<br /> <br /> По думите на астронома той ще провери дали &bdquo;извънземният&ldquo; сигнал не е бил породен от кометата, като използва своя собствен радиотелескоп, който ще построи с пари, събрани с краудсорсинг.<br /> <br /> Ако подозренията на Парис се потвърдят, то тогава загадката на единствения в историята на SETI извънземен сигнал ще бъде решена.<br /> <br /> <strong>Източник: Мегавселена</strong>