Екип от учени от САЩ и Унгария съобщиха, че телескопът TESS, чиято основна цел е търсенето на екзопланети, в определен момент може би е регистрирал загадъчна планета в Слънчевата система, известна с наименованието Планетата Х. Това съобщава информационното издание Science Alert.

По думите на експерти, TESS може да бъде настроен за следене на придвижването на транснептунови обекти (намиращи се зад пределите на орбитата на Нептун).

Изследователите, по пътя на моделирането, биха могли да изчислят примерните размери на Планетата Х, в случай, че телескопът успее да я фиксира.

Размерът на този обект би съставил 19-24 звездни величини, което говори за хипотетичната възможност за "разглеждането" на този загадъчен небесен обект.

Според учените, телескопът TESS, най-вероятно, може да е засякъл планетата, но, за да се изясни всичко окончателно, е необходимо да се обработят огромно количество получени данни.

TESS е настроен по такъв начин, че да открива екзопланети, преминаващи на фона на звездата на своята планета. В този момент блясъкът на светилото става по-тъмен.

Във връзка с това, че деветата планета на нашата система не преминава между Слъценто и TESS, то откриването ѝ е просто невъзможно.

Но за определено време телескопът води наблюдение на някои участъци от небето, произвеждайки много снимки, и ако кадрите бъдат сумирани, то яркостта на засечените далечни обекти може да се засили.

През януари 2016 година учените съобщиха за възможното наблюдение зад пределите на орбитата на Плутон на голямо космическо тяло.

Те представиха хипотезата, че този загадъчен обект, приличащ на Нептун, се върти около нашето светило по разширена орбита с времеви период от 15 000 години.