Американски учени откриха няколко лекарствени съединения, които могат да спрат репликацията на COVID-19. Това са четири лекарства, които могат да блокират специфичен ензим, който е необходим на коронавируса да уврежда здравите човешки клетки.

Лекарствата, които група учени от университетите в Аризона и Южна Флорида успяха да открият, са насочени към протеазата Mpro на коронавирус SproS-CoV-2.

Ако унищожите този ензим, вирусът няма да може да се размножава и заразява здрави човешки клетки. И четирите лекарства са по-добри от останалите Mpro инхибитори, които преди това бяха идентифицирани като кандидати за клинични изпитвания.

Така че сред тези лекарства, боцепревир е първият одобрен. Както е ефективно при хепатит С, лекарството може да поразява COVID-19. Според специалистите този инструмент е най-ефективен, както и безопасен, дозировката му и нивото на усвояемост от организма са известни, тъй като вече са прилагани при хора.

По време на лечението на коронавирус на котки се използва друго лекарство. По време на тестовете GC-376 се установи, че то е най-силният инхибитор на ензима. Учените искат да започнат теста му върху животински модели.

Останалите две лекарства преди това са били използвани за ракови и невродегенеративни заболявания. Инхибиторите на калпаин II и инхибиторите на цистеин силно се сблъскват със SARS-CoV-2. Също така, тези средства могат да осигурят допълнително предимство при потискане на лекарствената резистентност.

Както показват клиничните проучвания, дексаметазон е най-ефективното лекарство в борбата с коронавируса днес. Това лекарство намалява риска от смърт от вируса.

Освен това в Калифорния учените успяха да се справят с COVID-19 без помощта на ваксини или лекарства. Експертите са използвали нанопори, които могат да заблудят вируса и да предотвратят неговото възпроизвеждане.