Най-нови научни данни показват, че растителните протеини са много по-полезни за здравето, в сравнение с животинските, пише в."Метро", цитиран от БТА.

До заключението стигнало гръцко проучване, в което участвали 3 349 мъже и жени на възраст над 50 години. Изследването се фокусирало върху тяхното дълголетие и хранителен режим.


Тези от тях, които консумирали високопротеинова растителна храна, навлизали много по-здрави в старостта, в сравнение с останалите, получаващи протеините си от месни продукти.

Друго изследване, проведено в САЩ, даде числено изражение на щетите, нанасяни от месните протеини.

При изследването на 6381 души на възраст над 50 години се оказало, че високопротеинова диета с месо води до 75-процентно повишаване на
общата смъртност и до четирикратно увеличен риск от рак в следващите 18 години.

Богат източник на протеини са храни като лещата, която осигурява 12 грама от тях на всяка половин чаша. Бобът също е доста хранителен, осигурявайки 4 грама протеини на всеки 100 грама при нулево присъствие на наситени мазнини.

И разбира се, трябва да споменем шампионите като тофуто, сейтана /пшеничен глутен/ и соевият продукт темпе.