Испански учени откриха, че проби от замръзнала сперма са „годни за употреба“, след като са преминали през симулация на космически полети. Това отваря нови възможности пред човечеството, включително и за създаването на космическа банка за сперма, пише Си Ен Ен.

В малкото предварително проучване, представено в Европейското общество за човешка репродукция и Ембриология във Виена, проби от човешка сперма са били изложени на микрогравитация. При нея, за разлика от нулевата гравитация, ефектът на земното притегляне се усеща, но по-ограничено, а предметите сякаш нямат тегло.

Изследователите открили, че почти няма разлика при замразените проби на земята и тези, изложени на микрогравитация. Учените избрали замразения вариант заради радиацията, която може да навреди на обикновените проби.

Екипът планира да изследва по-големи проби, изложени за по-дълъг период на микрогравитация, както и да  използват „свежи“ проби.

„Броят на космическите мисии нараства в следващите години и времетраенето им става по-дълго. Важно е да изучим ефектите от дългото пребиваване на човека в космоса, за да можем да се справим с тях. Не е неразумно да започнем да мислим за възможността за репродукция извън Земята“, казва д-р Монсерат Боада от Барселона.