Нов кръвен тест може да помогне на лекари да изключат възможността пациенти с някои симптоми на рак да са засегнати от заболяването, предаде ЮПИ. Това ще позволи на пациентите да избегнат скъпоструващи инвазивни процедури, като колоноскопия и биопсия, които причиняват стрес и в случая се оказват ненужни.
Тестът може също да идентифицира трудно за откриване раково заболяване у пациенти, а това ще им даде възможност да се подложат бързо на терапия.<br /> <br /> Тестът е разработен от учени в университета в Брадфорд в Западен Йоркшир, Англия.<br /> <br /> Първоначалните резултати навеждат на мисълта, че тестът може с голяма точност да открие рак или предраково състояние у пациенти, засегнати от меланома, рак на дебелото черво и белодробен рак. Тестът фокусира вниманието върху ДНК на белите кръвни телца.<br /> <br /> Като изследват увреждането на ДНК на белите кръвни телца, когато са изложени на ултравиолетова светлина с различен интензитет, учените могат да направят разлика между бели кръвни телца у пациенти с рак или предраково състояние и бели кръвни телца у здрави хора.<br /> <br /> &quot;Това са предварителни резултати за три различни вида рак&quot;, заяви проф. Даяна Андерсън от университета. &quot;Нужни са допълнителни изследвания. Получените резултати обаче са впечатляващи.&quot;<br /> <br />