В Египет археолози се приближиха до разгадаването на тайната на рова, който обкръжава пирамидата на Джосер - това е триизмерен модел на пътя на фараона към задгробния живот, предава Science in Poland. Ровът представлява пробита в скалата огромна траншея с дълбочина 20 метра и широчина 40 метра.

Погребалният комплекс включва и пирамидата на Джосер, която се смята за най-древното запазило се каменно здание в света.

В хода на разкопките през последните 20 години археолозите са успели да открият хоризонтални коридори, но предназначението им те така и не успяват да определят. Един от тези коридори е дълъг 20 метра и свършва в малка стая, в която е открит ритуален харпун. "Според египетските вярвания пътят към задгробния живот е бил труден и опасен. Преди покойният да може да се наслади на вечния живот, той е трябвало да преодолее редица препятствия и да се сблъска с опасни същества", разказват учените.

Изследователите смятат, че ако концепцията за триизмерния модел на пътя към задгробния живот е вярна, то редом до вече намерените коридори трябва да има и други тунели. Археолозите обръщат внимание на намерените по-рано съоръжения в западната част на "сухия ров". В окопа са открити още напречни стени с широки отвори, стълби и дълбоки ниши, които са могли да служат като препядствия за фараона по пътя му към вечния живот.