Обичате да се излежавате? Плащат 2000 лева заплата за „оценител на матраци“

Уникално за страната ни предложение за работа се появи тези дни. Българска компания наема човек за една от най-желаните професии в цял свят – „експерт по съня“. Той ще има задачата да изпробва и оценява различните матраци, предлагани от фирмата, срещу брутна месечна заплата от 2000 лева. Служителят ще оценява матраците във видеа, в които описва всеки модел.

„Труд“ се свърза с работодателя, откъдето увериха, че предложението е напълно сериозно. Компанията е на пазара едва от няколко години, но е успяла да се наложи с иновативен и нестандартен маркетинг, обясни управителят Теодор Боев.

Всяка вечер експерт-оценителят ще спи на различен матрак, който ще бъде доставен в дома му през деня. Неговата задача е да даде изчерпателна информация за характеристиките на продукта и за качеството на съня, което той осигурява.

Видеопрезентацията може да бъде заснета с обикновен смартфон. Клипчетата ще станат част от електронния паспорт на всеки матрак в сайта на търговеца.

Избраният за позицията ще премине едноседмично обучение, по време на което ще получи подробна информация за матраците, за да се превърне в професионален оценител.

„Идеята е този човек да даде обективно, но и професионално мнение кой модел е добър и кой не чак толкова“, обясни Теодор Боев.

Единственият недостатък на това предложение е, че работата не е постоянна, а само за два месеца. В компанията са изчислили, че толкова време ще бъде необходимо за оценка на всичките им продукти.

„Работата наистина не е тежка – иска се да спиш, но все пак е необходимо творческо мислене и умение за свободно боравене с речта“, обясни Боев и призна, че идеята е взаимствана от популярен сайт за резервации, които преди време предложил щедро възнаграждение за сходна позиция – експерт, оценящ качеството на услугите, като прекарва по една нощ в хотели по целия свят.

„Направихме проверка и се уверихме, че никоя компания у нас няма подобна позиция. Като специалисти в бранша смятаме, че това, което хората търсят, е независимо мнение, а не просто реклама“, коментира управителят.

Разбираемо интересът към позицията е висок, само за първите 24 часа от обявяването й са се записали близо 30 кандидати, но от фирмата очакват броят им да нарасне, тъй като едно от изискванията за кандидатстване е подготовка на промоционално видео, което все пак отнема време.